Kiedyś w Polsce powstawały manualne skrzynie biegów i silniki wysokoprężne, ale dziś jest zupełnie inaczej. Wszystko dlatego, że Polska to pierwsze miejsce poza Azją, gdzie Toyota ulokowała produkcję elektrycznych napędów hybrydowych, w tym silników elektrycznych. We wrześniu 2018 r. w Wałbrzychu firma rozpoczęła produkcję pierwszego komponentu hybrydowego – elektrycznej przekładni hybrydowej do silników o pojemności 1,8 litra. Od tego czasu Toyota w obu zakładach uruchomiła trzy linie elektrycznych przekładni hybrydowych, w tym produkcję silnika elektrycznego MG1 stanowiącego integralną część przekładni, oraz trzy linie silników TNGA. Możliwości produkcyjne sięgają 1,8 mln podzespołów rocznie.

Toyota uważa technologię hybrydową za ważny krok na drodze do pełnej elektromobilności

Dodatkowo przy Toyota Motor Manufacturing Poland powstał Dział Testów i Oceny Napędów Hybrydowych. Jego celem jest przyspieszenie procesu analizowania napędów oraz lokalizacji produkcji poszczególnych komponentów hybrydowych w Europie.

– podkreśla prezes fabryk Toyoty Dariusz Mikołajczak.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Toyota Motor Manufacturing Poland w 2022 r.

TMMP posiada dwa zakłady. Oba są zlokalizowane na Dolnym Śląsku. Te placówki zaopatrują montownie samochodów Toyoty prowadzone przez spółki europejskie w Czechach, Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji oraz poza Europą — w Republice Południowej Afryki i Japonii.

Fabryka w Wałbrzychu produkuje elektryczne przekładnie do niskoemisyjnych samochodów hybrydowych z silnikiem 1,8 i 1,5 l oraz jednolitrowe i 1,5-litrowe silniki benzynowe, a także manualne skrzynie biegów. Jej obecne roczne możliwości produkcyjne sięgają 525 tys. elektrycznych przekładni do napędów hybrydowych, 413 tys. silników oraz 633 tys. skrzyń biegów. Z kolei zakład w Jelczu-Laskowicach wytwarza silnik benzynowe 1,5 l oraz 2,0 l TNGA, a jego zdolności produkcyjne wynoszą 337 tys. jednostek napędowych rocznie.