Pojazdy transportu miejskiego, podmiejskiego i międzymiastowego. Auta turystyczne, specjalistyczne i gospodarcze. Części zamienne oraz elementy wyposażenia tych pojazdów. To tylko niewielka część tego, co zobaczyć można na kieleckiej wystawie - Międzynarodowych Targach Lokalnego Transportu Zbiorowego.

W tym roku czołowe firmy z branży zaprezentują pojazdy nowej generacji, gwarantujące najwyższy standard, komfort jazdy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo pasażerów. To z pewnością największa tego typu impreza w Polsce i w tej części Europy. Swoje stoiska w Kielcach mają firmy z Niemiec, Francji, Hiszpanii, Belgii, Chin, Włoch, Holandii, Białorusi, Czech, Węgier, Wielkiej Brytanii, Finlandii i Polski. W halach Targów Kielce zobaczyć można pojazdy, wyposażenie i infrastrukturę związana z przewozem pasażerów. Co roku bowiem podczas Międzynarodowych Targów Lokalnego Transportu Zbiorowego TRANSEXPO prezentowane są najnowocześniejsze pojazdy i rozwiązania, ale także te, które pozwalają zaoszczędzić np. zużycie paliwa, poprawiają bezpieczeństwo i co ostatnimi czasy bardzo ważne - nie przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska naturalnego.

W tym roku na wystawie pojawiły się między innymi: na stoisku Autosanu zobaczyć można było międzymiastowego minibusa na bazie Mercedesa Sprintera, Wetlinę w odmianach: turystycznej i miejskiej, jak również 8,5-metrowy autobus miejski Suncity. Firma EvoBus Polska zaprezentowała najnowszej generacji autokar Mercedes-Benz Travego - który swoją światową premierę miał na wrześniowej wystawie IAA w Hanowerze. Nowa generacja autobusu Mercedes-Benz Travego ma automatyczną skrzynią biegów PowerShift, a także wbudowany systemem Front Collision Guard zabezpieczający przednią cześć autobusu przed skutkami czołowych kolizji oraz Active Brake Assist - aktywny systemem hamowania informujący i wyhamowujący autobus w przypadku ryzyka najechania na tył poruszającego się przed nim pojazdu.

SOR - czeski producent pokazał w Kielcach pełne spectrum swojej oferty. Dużym wydarzeniem była premiera niskopodłogowego modelu SOR NB 12, który przeszedł na początku roku ostatnie poprawki stylistyczne i obecnie jest już gotowy do produkcji seryjnej. Towarzyszył mu model C12 przystosowany do obsługi linii podmiejskich. Kapena-Irisbus pokazała w tym roku trzy autobusy. Najbardziej znany z nich w Polsce to niskowejściowy Irisbus Crossway LE, który obsługuje linie miejskie w Jarocinie. Natomiast nowością w ofercie słupskiej firmy jest międzymiastowy model Irisbus Proway, który swój debiut miał na czerwcowych targach AUTOTEC 2008  w Brnie. Na stoisku pojawił się także produkt flagowy - Irisbus Domino HD.

Scania w tym roku jeszcze mocniej promuje etanol, jako ekologiczne paliwo dla miejskich autobusów w Polsce, oprócz etanowego OmniCity - bohatera ostatnich testów w Polsce -można było zobaczyć także model OmniCity z ostatniej dostawy dla PKS Grodzisk Mazowiecki. Scania pokazała oczywiście doskonale znane w Polsce autobusy turystyczne. Swój okręt flagowy - Scania-Irizar PB oraz Scania-Irizar New Centry. Natomiast Solaris, nasz kolejny krajowy producent autobusów, zaprezentował trzy pojazdy. Największe zainteresowanie wzbudził wśród zwiedzających zwiastun kolejnej generacji Urbino - Solaris Urbino 12, nazwany roboczo "New Edition".