Wiele elementów w nowej klasie V zaadoptowano z modeli osobowych Mercedesa, m.in. wyświetlacz centralny, wielofunkcyjną kierownicę z 12 przyciskami, dźwignię zmiany biegów, centralny panel. Koło kierownicy będzie pokryte skórą.
Komfort zapewniać ma m.in. klimatyzacja automatyczna z możliwością wybrania trzech trybów pracy, recyrkulacji powietrza oraz nawiewu uzależnionego od nasłonecznienia kabiny.
Wnętrze, podobnie jak w Viano, pomieści od 6 do 8 osób łącznie z kierowcą. Fotele drugiego rzędu można obracać, dzięki czemu wnętrze klasy V łatwo da się przekształcić w małą salę konferencyjną.
Aby ułatwić załadunek auta szyba w tylnych drzwiach będzie otwierana oddzielnie, niezależnie od klapy bagażnika. To rozwiązanie przyda się szczególnie na ciasnych parkingach.
Porównywalne z luksusowymi limuzynami będzie wyposażenie klasy V w multimedia. W topowej wersji oferowany będzie system Comand Online z nawigacją zintegrowaną z dyskiem twardym o pojemności 80 gigabajtów, odtwarzaczem DVD, dostępem do internetu itp. System audio firmy Burmester (opcja) składa się z 16 głośników wysokiej klasy oraz 10-kanałowego wzmacniacza o mocy 640 W.
W standardowym wyposażeniu klasy V oferowane będą m.in. system ostrzegający kierowcę o zmęczeniu. W opcji: monitor martwego pola w lusterkach zewnętrznych, asystent parkowania, system ostrzegania przed kolizją i wiele innych.
W tej chwili Mercedes nie ujawnia jeszcze dokładanych danych technicznych ani też palety silników, jakie dostępne będą w klasie V.