Osiem firm wzięło udział w przetargu na zaprojektowanie i budowę ponad 18 kilometrów drogi ekspresowej S19 Dukla — Barwinek (granica ze Słowacją). Jak przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ten fragment międzynarodowego szlaku Via Carpatia jest jednym z trudniejszych odcinków drogi ekspresowej S19 pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Zwycięzcą przetargu została spółka Polaqua, która wyceniła całość prac na 1 miliard 541 milionów 121 tysięcy 487,77 zł.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Zwycięzca przetargu zaprojektuje i wybuduje dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz zatokami awaryjnymi. Ponadto powstanie węzeł drogowy Barwinek, który zlokalizowany będzie w miejscu połączenia dróg S19 oraz istniejącej DK19. Na całość inwestycji złoży się także 15 estakad, z których najdłuższa będzie miała 1,1 km długości. Cała konstrukcja rozpięta będzie nad doliną i będzie podtrzymywana przez filary o wysokości ok. 35 m. Listę obiektów inżynierskich dopełni dziesięć mostów, sześć wiaduktów drogowych, sześć przejść dla zwierząt oraz szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni.

GDDKiA przewiduje, że "prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną ukończone w ciągu maksymalnie 42 miesięcy od daty podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące), w czasie robót budowlanych".