Volkswagen Cross Polo znajdziemy już w polskich cennikach Volkswagena, a w ciągu miesiąca powinien pojawić się on w firmowych salonach. Bazująca na zaprezentowanym w zeszłym roku nowym Polo wersja adresowana jest do tych, którym standardowe Polo wydaje się zbyt „zwykłe”.

Niejeden może się oszukać – Volkswagen Cross Polo, poza terenową nazwą, ma nadwozie wykończone w sposób sugerujący przeznaczenie do jazdy po bezdrożach. Jednak nic z tego – w ofercie są tylko pięciodrzwiowe auta z napędem na przednią oś, przyznać trzeba, że z zawieszeniem podwyższonym o 15mm.

Najmniejszym silnikiem benzynowym dostępnym w Polsce jest jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 85 KM (cena od 53 390 zł). Drugi silnik benzynowy - 1.2 TSI – osiąga maksymalnie 105 KM. Volkswagen Cross Polo z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy i rozpędza się do 188 km/h. Wartości te osiągane są w połączeniu z seryjną przekładnią 6-biegową oraz opcjonalną automatyczną – 7-stopniową DSG (Cross Polo dostępne jest także z DSG w wersji 85 KM).

Foto: Auto Świat
Volkswagen Amarok i Cross Polo – W teren i nie tylko

Jeśli chodzi o diesle, to do dyspozycji mamy jednostkę 1.6 TDI w dwu wariantach mocy: 90 KM i 105 KM. Oba silniki zużywają średnio 4,3 litra oleju napędowego na 100. Wersja 90-konna może być opcjonalnie połączona z automatyczną przekładnią DSG.

Ciekawszą nowością jest produkowany w Argentynie, w Rio de Janeiro, model Amarok. Efektownie wyglądający pikap miał trafić do Europy w czerwcu, ale ostatecznie w cennikach i salonach VW pojawi się dopiero na przełomie sierpnia i września, a pierwszych egzemplarzy dla klientów można spodziewać się dopiero pod koniec roku.

Powód? Przekraczające ponoć wszelkie oczekiwania zapotrzebowanie w obu Amerykach. Auto rozpoczyna karierę jako DoubleCab z 4-drzwiowym nadwoziem, w którym może podróżować pięć dorosłych osób (dwudrzwiowa wersja SingleCab z odpowiednio dłuższą skrzynią ładunkową pojawi się w pierwszej połowie 2011 roku).

Foto: Auto Świat
Volkswagen Amarok i Cross Polo – W teren i nie tylko

„Na pakę” Volkswagena Amaroka mieszczą się dwie europalety (poprzecznie do kierunku jazdy). Nam zaprezentowano wersję z silnikiem TDI o pojemności 2 litrów rozwijającym 163 KM. Motor ten ma doładowanie bi-turbo z dwustopniową regulacją i już przy 1500 obr./min uzyskuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm.

W drugiej połowie tego roku pojawić się ma kolejny czterocylindrowy silnik TDI o mocy 90 kW/122 KM ( moment obrotowy 340 Nm od 2.000 obr./min). Volkswagen Amarok dostępny będzie w trzech wersjach: z napędem na tylną oś, z dołączanym napędem osi przedniej oraz ze stałym napędem na 4 koła (mechanizm różnicowy Torsena). Mieliśmy okazję sprawdzić go w terenie i wnioski były jednoznaczne: 99 proc. właścicieli tego pikapa nie wykorzysta nigdy choćby połowy jego dzielności.