„Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 mld euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce” - mówi Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska.

Ładowarki przy salonach, hotelach i autostradach

Szybkie ładowarki będą znajdować się przy salonach marek należących do Grupy Volkswagen (VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat). Pierwsze z nich już działają, np. stacja o mocy 50 kW u dealera Ignaszak w Kaliszu. Co ciekawe, zasilana jest ona bateriami fotowoltaicznymi, które umieszczono na dachu obiektu. Przykład daje też sama firma Volkswagen Group Polska, która instaluje w swojej siedzibie w Poznaniu 25 stacji z 34 punktami ładowania dostępnych dla pracowników i gości.

Porsche udostępni punkty ładowania dla swoich klientów. Do końca tego roku marka wraz z 32 partnerami, głównie hotelami, stworzy 64 ładowarki, ale o niższej mocy – 11 kW. Będą one nieodpłatnie udostępniane do ładowania hybrydowych i elektrycznych Porsche oraz widoczne w pokładowych systemach nawigacyjnych aut tej marki.

Koncern Volkswagen razem innymi niemieckimi producentami zaangażował się również w spółkę joint venture IONITY, która stworzy sieć stacji ładowania w wielu krajach Europy. Planowanych jest w sumie 2,4 tys. bardzo szybkich ładowarek HPC (o mocy do 350 kW), które mają umożliwić dalekie podróże samochodami elektrycznymi. Bdą one rozmieszczone przy głównych drogach, docelowo w odległości co 120 km. W Polsce wytypowano 12 lokalizacji przy autostradach A1, A2 i A4.