Elektryczny SUV to kolejny model z rodziny ID, która ma pozwolić Volkswagenowi osiągnąć do 2025 roku neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. W związku z odwołaniem salonu motoryzacyjnego w Genewie debiut nowego „elektryka” z logo Volkswagena odbył się podczas transmisji internetowej.

Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła, jednak z czasem do oferty trafi także wersja z napędem na cztery koła. Producent zapewnia, że dzięki równomiernemu rozkładowi masy (akumulatory umieszczono centralnie i nisko pod podłogą) ID.4 będzie prowadził się lepiej niż inne SUV-y.

Auto ma być też rekordzistą pod względem pojemności kabiny. Oczywiście kokpit będzie w pełni cyfrowy – samochód obsługuje się głównie za pomocą dotykowych paneli i intuicyjnego sterowania głosem.

Nowy model ma także rekordowo niski współczynnik oporu powietrza, co pozwoliło na zwiększenie zasięgu. Producent deklaruje, że ID.4 będzie mógł przejechać do 500 km na jednym ładowaniu akumulatorów.

Samochód ma być produkowany i sprzedawany na trzech najważniejszych rynkach: w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo jeszcze kiedy powstanie wersja produkcyjna.

Hybrydowe nowości od Volkswagena

Podczas internetowej prezentacji niemiecki producent przedstawił także modele hybrydowe. Volkswagen Touareg R to hybryda typu plug-in, która składa się z elektrycznego silnika o mocy 136 KM oraz turbodoładowanego benzynowego V6 (TSI) o mocy 340 KM. Moc systemowa w tym przypadku wynosi aż 462 KM. Co więcej, Touareg R do prędkości 140 km/h może poruszać się w elektrycznym trybie E-MODE.

Kolejną nowością jest hybrydowa odmiana Golfa - GTE. W tym przypadku napęd składa się z elektrycznego silnika o mocy 115 KM i czterocylindrowego, benzynowego TSI o mocy 150 KM. Łączna moc układu to 245 KM – taki napęd trafi także do Cupry Fermentor i nowej Skody Octavii RS. Prędkość maksymalna nowego Volkswagena Golfa GTE w trybie całkowicie elektrycznym wynosi 130 km/h.