Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen porozumiał się ze związkowcami. Pod znakiem zapytania stoi produkcja Golfa w Polsce

Volkswagen porozumiał się ze związkowcami. Pod znakiem zapytania stoi produkcja Golfa w Polsce

Volkswagen doszedł do porozumienia ze związkami zawodowymi. To porozumienie, nazywane bożonarodzeniowym cudem sprawia, że żadna fabryka nie zostanie zamknięta, ale pracownicy będą też musieli pójść na ustępstwa. Co więcej, produkcja Golfa, zostanie przeniesiona do Meksyku. Od 2027 r. miała być prowadzona w Polsce.

Volkswagen Golf - produkcja
Volkswagen
Volkswagen Golf - produkcja
  • Do 2030 r. niemiecki producent samochodów zachowa wszystkie etaty i nie zamknie żadnej fabryki
  • Porozumienie Volkswagena ze związkami zawodowymi przewiduje przeniesienie produkcji Golfa do Meksyku
  • Przeniesienie produkcji Golfa to niepokojąca informacja dla polskiego zakładu
  • Zachęcamy do oddania głosu w ankiecie pod artykułem

Volkswagen i związki zawodowe IG Metall doszły do porozumienia w sprawie redukcji i zamykania fabryk. Udało się uniknąć najgorszego i do 2030 r. niemiecki producent samochodów zachowa wszystkie etaty oraz na razie nie zamknie żadnej fabryki (mówiło się o zamknięciu trzech).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

"Społecznie odpowiedzialna redukcja siły roboczej" w Volkswagenie

Zapowiedziano jednak "społecznie odpowiedzialną redukcję siły roboczej", co oznacza, że do 2030 r. z pracy odejdzie ok. 35 tys. osób. Zredukowane będą również linie produkcyjne np. w Wolfsburgu z czterech do dwóch i będą tam produkowane modele ID.3 i Cupra Born. Fabryka w Emden będzie cały czas tworzyć modele ID.7, ID.7 Tourer i ID.4, z kolei w Osnabrucku będzie produkowany T-Roc Cabrio do 2027 r. Na razie nie wiadomo co będzie dalej. Zakład w Zwickau będzie produkować samochody do 2027 r., a później zostanie przekształcony do produkcji w innych obszarach. Podobnie będzie z Dreznem, gdzie produkcja aut będzie trwała tylko do 2025 r.

Golf przenosi się do Meksyku. Co z produkcją w Polsce?

Bardzo istotny jest też fakt, że cała produkcja Golfa zostanie przeniesiona z Wolfsburga do Meksyku, gdzie koszty produkcji są zdecydowanie niższe, a model ten jest wyjątkowo ważny dla koncernu. To niepokojąca informacja dla polskiego zakładu Volkswagena, który miał od 2027 r. zacząć produkcję nadwyżek Golfa, których nie jest w stanie wytworzyć fabryka w Wolfsburgu.

Z doniesień medialnych wynika, że kwestia produkcji Golfa w Poznaniu nie była jeszcze poruszana u producenta, jednak trudno sobie wyobrazić, że produkcja będzie jednocześnie odbywać się na terenie UE i Meksyku. Tym bardziej że już teraz producent boryka się z nadwyżką produkcji. Na szczęście w planach koncernu nie wspominało się o Poznaniu, zatem ta fabryka może być względnie bezpieczna.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków