Aby podobnie jak w latach 2013, 2014 i 2015 rozstrzygnąć zwycięstwo na własną korzyść wystarczy, żeby przed ostatnią rundą w sezonie 2016 Volkswagen zachował nad konkurentami przewagę 43 punktów. W tej chwili wynosi ona aż 62 punkty.

Wystarczy też, by załogi Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęły w Wielkiej Brytanii trzecie i piąte miejsca, albo żeby jedna z tych załóg wygrała rajd. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger (N/N) walczą o drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i pilotów, a walka ta podczas Rajdów – Wielkiej Brytanii i Australii wchodzi w decydującą fazę. Norwegowie mają tyle samo punktów, co załoga Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai) i tak jak Belgowie zajmują drugie miejsce w klasyfikacji za Ogierem/Ingrassią – mistrzami świata sezonu 2016 i trzech poprzednich. Na nieoficjalny tytuł wicemistrzów świata ma też szansę załoga Latvala/Anttila.

Pięć załóg w walce o tytuł wicemistrzów

Podczas Rajdu Wielkiej Brytanii pięć załóg ma szansę na zdobycie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej kierowców i pilotów RMŚ. Duet Volkswagena – Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger plasuje się tuż za już czterokrotnymi mistrzami świata – Ogierem/Ingrassią. Z tą samą liczbą punktów na koncie, ale z gorszymi rezultatami podczas poszczególnych rajdów znajdują się za nimi, na trzecim miejscu, ich konkurenci i przyjaciele – Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai). Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ, Hyundai) i Dani Sordo/Marc Marti (E/E, Hyundai) zajmują miejsca – odpowiednio – czwarte i piąte ze stratą 13 i 16 punktów. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila startujący w trzecim Polo R WRC, zajmują szóste miejsce i mają o 23 punkty mniej niż Mikkelsen/Anders. Za zajęcie pierwszego miejsca w rajdzie można zdobyć 25 punktów, a za uzyskanie najlepszego czasu na ostatnim odcinku specjalnym (Power Stage) – trzy kolejne.

11 tytułów w ciągu trzech lat

Cztery razy mistrzostwo świata w klasyfikacji kierowców dzięki Sebastienowi Ogierowi, cztery razy mistrzostwo świata w klasyfikacji pilotów dzięki Julienowi Ingrassi i trzy razy mistrzostwo świata w klasyfikacji producentów dzięki Polo R WRC – trwające od 2013 roku starty w RMŚ Volkswagen może uznać za najbardziej udane w ciągu 50 lat swojego zaangażowania w sport samochodowy. Fabryczne załogi z Wolfsburga chciałyby podczas Rajdu Wielkiej Brytanii zdobyć dwunasty tytuł – ten w klasyfikacji MŚ Producentów – i postawić w ten sposób kropkę nad „i”. Zmagania w klasyfikacji producentów podczas Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) są prowadzone od 1973 roku, co oznacza, że mają o cztery lata dłuższą historię niż walka w ramach klasyfikacji kierowców i pilotów. Tytuł Mistrza Świata Producentów w WRC cieszy się wielkim prestiżem w świecie sportu rajdowego i w branży motoryzacyjnej.

Liczba na rajdowy weekend: 555

Pojedynek Finlandia kontra Francja należy do tradycji Rajdowych Mistrzostw Świata. Przed 555. rajdem w historii WRC Francja zgromadziła na swoim koncie 181, a Finlandia 176 zwycięstw. Obydwa kraje mają pod tym względem ogromną przewagę nad innymi. Na Rajdzie Wielkiej Brytanii będą one reprezentowane między innymi przez Sebastiena Ogiera i Jari-Matti Latvalę, którzy startują w barwach Volkswagena. Pod względem liczby najszybciej pokonanych odcinków specjalnych Latvala i Ogier idę niemal „łeb w łeb”: „JML” zgromadził 464, a stary-nowy mistrz 462.