• Volvo serii 90 ma teraz nieco inny wygląd, a pod maskę trafiła 48-woltowa, miękka hybryda
  • Dzięki zastosowaniu jednostek z elektrycznym wspomaganiem kierowca może liczyć na niższe zużycie paliwa
  • We wnętrzu pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, a zestaw audio zapewnia lepszą jakość dźwięku

Z zewnątrz zmiany najbardziej widoczne są w modelach V90 i V90 Cross Country. To dlatego, że zastosowano w nich nową konstrukcję tylnych ledowych lamp zawierających sekwencyjny kierunkowskaz. Ponadto ofertę uzupełniają nowe kolory nadwozia oraz inne wzory alufelg.

Volvo S90 i V90 po liftingu - subtelne zmiany

Wewnątrz zmodernizowany został system audio Bowers & Wilkins. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom pasażerowie cieszą się lepszymi wrażeniami dźwiękowymi. To zasługa takich rozwiązań, jak ulepszony wzmacniacz, automatyczne tłumienie hałasu pojazdu i nowe ustawienie, które naśladuje dźwięk ulubionego klubu jazzowego.

Kolejną nową funkcją w środku jest Advanced Air Cleaner z czujnikiem cząstek PM 2.5. Opracowany po raz pierwszy na rynek chiński, a obecnie wprowadzony na całym świecie, umożliwia kierowcom monitorowanie jakości powietrza wewnątrz pojazdu za pośrednictwem środkowego ekranu. W razie potrzeby system może oczyścić powietrze w kabinie prawie ze wszystkich drobnych cząstek w ciągu kilku minut.

Wszystkie modele z serii 90 są teraz wyposażone w podwójne punkty ładowania USB-C z tyłu, zastępujące 12-woltowe gniazda. Funkcja bezprzewodowego ładowania smartfonów, po raz pierwszy wprowadzona w małym SUV-ie XC40, jest teraz dostępna również w większości wariantów z serii 90.

We wnętrzu pojawiły się również nowe materiały wykończeniowe. W zeszłym roku w modelu XC90 pojawiły się wełniane tapicerki, a teraz taki rodzaj obić można mieć również w Volvo serii 90. Ponadto istnieje opcja wyposażenia wnętrza bez skóry dla najwyższych poziomów wykończenia.

Volvo S90 i V90 również z miękkimi hybrydami

Volvo Cars znacznie rozszerza gamę swoich 48-woltowych hybrydowych układów napędowych, dzięki czemu te opcje silnika są dostępne w każdym modelu Volvo. Po raz pierwszy wprowadzone w XC90 i XC60 w zeszłym roku, tzw. miękkie hybrydy są teraz dostępne również we wszystkich innych samochodach serii 90.

Volvo obiecuje, że wersje typu Mild-hybrid oferują kierowcom do 15 proc. oszczędności paliwa. Układ hamulcowy typu by-wire współdziała z układem odzyskiwania energii, zmniejsza tym samym zużycie paliwa i emisję poprzez odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania.