Nic tak nie przemawia do świadomości klienta, jak zachęta finansowa. Wiele krajów europejskich namawia zmiany auta na nowe, przyjazne środowisku przy pomocy specjalnych korzyści, np. ulg podatkowych. Być może niedługo w tym kierunku pójdzie również polski ustawodawca, który zacznie promować nowoczesne samochody. Te są znacznie bezpieczniejsze od wysłużonych lub powypadkowych konstrukcji, zapewniają wyższy komfort jazdy, nie zaskakują kosztownymi awariami (gwarancja), a także emitują znacznie mniej szkodliwych substancji do otoczenia.
Zyskaj nawet 17 000 zł
Do tego czasu możemy liczyć jedynie na inicjatywy prywatne. Z korzyścią dla ekoświadomych klientów pojawia się ich coraz więcej i są one coraz atrakcyjniejsze. Np. BMW Group zaczęło premiować zakup samochodów bez- oraz niskoemisyjnych z napędem elektrycznym, hybrydowym oraz z nowoczesnymi silnikami benzynowymi i Diesla, które spełniają normę Euro 6 (nie emitują więcej niż 130 g CO2/km). W sumie oferta obejmuje 131 modeli: od wysokoprężnego BMW 520d EfficientDynamics przez hybrydę plug-in Mini Countryman po w pełni elektryczne BMW i3.
W ramach programu EcoBonus, obowiązującego od września do końca tego roku, klient decydujący się na kupno nowego modelu może liczyć na wysoki rabat. W przypadku BMW wynosi on 17 000 zł brutto i jest udzielany posiadaczom starszych samochodów spełniających normę Euro 4 lub niższą. Dla nowego MINI kwota dofinansowania wynosi 8 500 zł brutto i jest dostępna dla właścicieli samochodów z normę Euro 5 lub niższą. Klient może zostawić swój dotychczasowy pojazd w rozliczeniu, dodatkowo obniżając koszt zakupu nowego. W akcji biorą udział wszyscy dealerzy obu marek.
Hybrydy i auta elektryczne to przyszłość
Wprowadzenie programu ma na celu skłonienie osób zainteresowanych kupnem nowego samochodu do wyboru auta o jak najniższym poziomie emisji spalin. W przyszłości coraz surowsze regulacje będą w stanie spełniać już tylko samochody hybrydowe oraz elektryczne. Rabaty, w przeciwieństwie do zakazów, mogą skutecznie przyspieszyć ten proces, z korzyścią dla klienta, jak i środowiska naturalnego.