- W salonie Volkswagena w Radomiu można zobaczyć kultowe modele Lamborghini, w tym legendarne Lamborghini Countach oraz terenowe LM 002
- Oprócz przynależności do rodziny Lamborghini wspólną cechą dla wszystkich prezentowanych samochodów jest zastosowanie silników V12
- Najnowocześniejszą z wystawionych konstrukcją jest Diablo, które już na początku lat 90. ubiegłego wieku osiągało prędkość maksymalną 325 km/h
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
W ostatnich tygodniach salon Volkswagena w Radomiu stał się jednym z najważniejszych miejsc w Polsce dla fanów Lamborghini. Wszystko dlatego, że właśnie tutaj prezentowane są unikatowe modele tej kultowej włoskiej marki. Goście odwiedzający salon mogą obejrzeć siedem aut, przy czym, co ciekawe, wszystkie pochodzą z prywatnej kolekcji. Aby ułatwić obejrzenie samochodów także tym, którzy na co dzień pracują, salon w Radomiu będzie wyjątkowo czynny w niedzielę 30 stycznia br., kiedy to odbywa się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP). Wcześniej, w innym radomskim salonie wystawiano Lamborghini Countach.
Lamborghini Diablo
To jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli w całej gamie Lamborghini. Auto powstało jako następca legendarnego Countacha i w ofercie włoskiego producenta pozostawało od roku 1990 aż do 2001 r. Źródłem napędu był 12-cylindrowy silnik o pojemności 5,7 litra, który uzyskiwał moc 492 KM. Samochód rozpędzał się do 325 km/h, przy czym pierwsze 100 km/h osiągał już po 4 sekundach. Z informacji umieszczonej przy prezentowanym w Radomiu modelu wynika, że przez 11 lat wyprodukowano niecałe 3 tys. sztuk Diablo, w tym 873 egzemplarze pierwszej wersji.
Lamborghini Countach LP 5000 QV
Bez wątpienia Countach stał się najbardziej rozpoznawalnym modelem w historii Lamborghini i jednym z kultowych supersamochodów sportowych. Prezentowany w Radomiu Countach jest wyjątkową konstrukcją, bowiem został wykonany specjalnie dla Patricka Mimrana, który był współwłaścicielem Lamborghini i który w latach 1981-1987 pełnił również rolę dyrektora zarządzającego. Auto wyróżnia się indywidualną specyfikacją silnika, zastrzeżonym kolorem ze złotymi felgami, a także specjalnym pakietem elektronicznym. Dzięki silnikowi V12 o pojemności 5167 cm3, zapewniającemu moc 475 KM, Countach LP 5000 QV osiągał prędkość maksymalną 297 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 5,0 sekund.
Lamborghini Jarama 400 GT
Lamborghini Jarama 400 GT powstało jako następca prezentowanego także w Radomiu modelu Islero GTS. Chociaż jak wynika z informacji dostępnej przy wystawionym aucie, Włosi wyprodukowali łącznie 177 sztuk Jaramy 400 GT, to pokazany egzemplarz jest jednym z 20 aut w wersji "tetto aplibile". Samochód wykorzystywał silnik V12 o pojemności 3939 cm3. Uzyskiwana moc 350 KM wystarczała, aby ważący 1340 kg samochód przyspieszał od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i mógł jechać z prędkością nawet 260 km/h.
Lamborghini 350 GT
Goście odwiedzający salon Volkswagena w Radomiu mogą zobaczyć jeden ze 120 egzemplarzy 350 GT, które powstały w latach 1964-1966. Model ten był pierwszym seryjnie produkowanym Lamborghini i napędzany był 3,5-litrową jednostką V12 o mocy 280 KM. W połowie lat 60. ubiegłego wieku osiągi auta, tj. przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 6,4 sekundy oraz prędkość maksymalna 250 km/h, budziły uznanie wśród fanów motoryzacji.
Lamborghini Islero GTS
Będący poprzednikiem Jaramy 400 GT, model Islero GTS napędzany był takim samym silnikiem 3.9 V12 o mocy 350 KM i mimo wyższej o ponad 100 kg masy własnej (1460 kg) uzyskiwał takie same osiągi. W układzie napędowym Lamborghini zastosowało 5-biegową przekładnię własnej konstrukcji, która przekazywała napęd na tylne koła. Oprócz Islero GTS dostępny był również model Islero. Pierwszy został wyprodukowany w liczbie 100 sztuk, drugiego powstało 125 sztuk.
Lamborghini 400 GT Flying Star II
Niewątpliwym unikatem, obok modelu prezentowanego modelu Countach, jest także Lamborghini 400 GT Flying Star II. Według informacji widniejącej przy egzemplarzu pokazanym w Radomiu jest to jedyna wyprodukowana sztuka. Samochód miał swoją premierę w 1966 r. podczas wystawy samochodowej w Turynie, a jego pierwszym właścicielem był brat francuskiej pisarki znanej jako Francise Sagan. W aucie zastosowano widlasty silnik 12-cylindrowy, którego pojemność zwiększono z 3464 cm3 do 3939 cm3, co pozwoliło uzyskać moc 320 KM.
Lamborghini LM 002
Na długo przed wprowadzeniem do oferty modelu Urus, Lamborghini miało w swojej ofercie prawdziwego SUV-a, model LM 002. Samochód nie zdobył jednak dużej popularności, czego potwierdzeniem jest liczba wyprodukowanych aut – przez sześć lat, tj. od 1986 do 1992 r., powstało jedynie 301 sztuk. Pod maską pracowało potężne V12 o pojemności 5167 cm3, co wystarczało, aby dostarczyć moc 450 KM. Przy masie własnej sięgającej 2,7 tony pozwalało to na rozpędzenie auta do 210 km/h i uzyskanie przyspieszenia 0-100 km/h wynoszącego 8 sekund.