Pierwsze utrudnienia w ruchu już trwają. W styczniu 2025 r. spółka ASFINAG (austriacka odpowiedniczka GDDKiA) wprowadziła zmiany w organizacji ruchu na moście Lueg. Licząca ponad 55 lat konstrukcja najpierw musiała zostać odciążona ze względu bezpieczeństwa, żeby mogła pozostać w eksploatacji. Obowiązuje ruch jednopasmowy w obu kierunkach (z wyjątkiem krótkich wyznaczonych okresów) i ograniczenie prędkości do 60 km/h. Codziennie przejeżdża tędy ponad 30 tys. pojazdów, więc należy liczyć się z dużymi korkami. Zaplanowano więcej dni z zakazami jazdy pojazdów ciężarowych.
Zobacz też: Nie chcesz stać w korku? Zapłacisz mandat za zjazd z autostrady
Najdłuższy most na Autostradzie Brennerskiej
Luegbrücke jest nie tylko długi (1,8 km), ale także ma skomplikowaną konstrukcję. Remont, a w zasadzie przebudowa mostu, ma się rozpocząć wiosną. Wykonawcą będzie konsorcjum firm Porr i Strabag. Wartość kontraktu wynosi 217 mln euro.
Istniejąca konstrukcja zostanie krok po kroku zastąpiona dwiema oddzielnymi. Powstanie też przeprawa przez rzekę Sill o długości 110 m i filarami o wysokości do 60 m. Ukończenie tego wymagającego pod względem logistyki budowlanej projektu zaplanowano do końca 2030 r.
Most Europejski
Na tym jednak nie skończą się poważne remonty na autostradzie A13 w austriackim Tyrolu. ADAC poinformował, że w planach jest również przebudowa charakterystycznego, widowiskowego Mostu Europejskiego (Europabrücke).
Wysoki na 190 m obiekt zostanie rozebrany i odbudowany. Prace powinny ruszyć w 2040 r. i mają potrwać cztery lata.