W jakich kategoriach dilerzy Renault wypadają najlepiej, a w jakich muszą jeszcze poprawić jakość obsługi?

Cztery salony Renault z maksymalną oceną i cztery wzorowe

Na 20 sprawdzonych salonów Renault w czasie Testu salonów cztery okazały się perfekcyjne – zdobyły maksymalne oceny we wszystkich kategoriach. We wszystkich markach popularnych takich salonów było tylko 20 – zdobyły tytuł "Salon nr 1 w Polsce".

Również cztery salony Renault znalazły się w grupie "Wzorowych" – ocena powyżej 98 proc., a 7 salonów, które w Teście zdobyły oceny między 95, a 98 proc. weszło do grupy "Bardzo dobre". Pięć salonów "tajemniczy klienci" przeprowadzający Test ocenili poniżej 95 proc., ale tu dramatu nie ma, ponieważ najniższa ocena to 81,5 proc.

To, czym Renault może się pochwalić, to organizacja salonu. W tej kategorii wszystkie 20 salonów otrzymały maksymalną ocenę 100 proc. A to oznacza, że salony są dobrze oznakowane, oferują parkingi dla klientów, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, a wewnątrz jest estetycznie i przyjaźnie dla odwiedzających.

Gorzej było z umówieniem wizyty w salonach Renault. Tu tylko 11 salonów otrzymało maksymalną ocenę, w pozostałych 9 były problemy. Najsłabsze oceny w tej kategorii to 53 i 60 proc. – wynikały głównie z problemów z dostępnością samochodów. Często podczas tegorocznego Testu "tajemniczy klienci" słyszeli od sprzedawców: – nie mamy auta, które pana interesuje, prosimy o telefon za 2-3 tygodnie…

Obsługa klienta w salonach Renault – to trzeba poprawić

Zapewne z tych samych powodów w kategorii "Obsługa klienta" nie wszędzie było perfekcyjnie – na 20 salonów 8 uzyskało maksymalną notę, a reszta — niższe, ale na szczęście – powyżej 80 proc. Tylko jeden salon zdobył 68,9 proc. Tragedii nie ma, ale jest spore pole do poprawy.

Klienci salonów Renault mogą liczyć na bardzo profesjonalne przyjęcie w salonie. Nie chodzi przy tym, żeby obsługa "rzucała się" na klienta, zaraz po tym, gdy ten wejdzie do salonu, ale żeby była czujna i profesjonalna, reagowała elastycznie w odpowiednim momencie. "Tajemniczy klienci" oceniają nawet takie detale, jak to czy sprzedawca, witając klienta, przedstawia się i czy towarzyszy temu uśmiech. W 17 salonach przyjęcie klienta było perfekcyjne – ocena 100 proc., a w trzech pozostałych również bardzo dobre (oceny 90, 90 i 95 proc.).

W salonach Renault możemy też liczyć na profesjonalną rozmowę doradczą ze sprzedawcą. W tej kategorii wszystkie salony zdobyły maksymalną ocenę. To oznacza, że sprzedawcy nie tylko potrafią wysłuchać, czego klient potrzebuje, ale też dopytać jaki samochód będzie optymalny – z jakim napędem, w jakim nadwoziu, jakie będą roczne przebiegi itp.

Trochę gorzej wygląda prezentacja samochodu – w 14 salonach oceniono ją najwyżej, a w pozostałych sześciu oceny były niższe, ale nie spadły poniżej 70 proc.

Problemy pojawiły się, gdy oceniano kategorię "Przygotowanie kompleksowej oferty" – tu chodzi nie tylko o skonfigurowanie wyposażenia auta, lecz także o sposób finansowania (zakup za gotówkę, kredyt, leasing, wynajem długoterminowy itp.). W 15 salonach było OK – 8 dostało maksymalną notę 100 proc., a 7 powyżej 90 proc. W pozostałych pięciu było gorzej – najsłabsze dwa dostały 57 i zaledwie 25 proc.

Jazda testowa? Proszę bardzo!

Każdą wizytę w salonie powinna zakończyć jazda testowa. Klient ma wtedy okazję przekonać się, czy jego wybór jest słuszny i jak zapewnienia sprzedawcy mają się do rzeczywistości. W salonach Renault nie ma problemów z jazdą testową – w 18 w tej kategorii wystawiono maksymalną notę 100 proc., a w dwóch pozostałych 88 i 90 proc., a więc jest dobrze.

W Wielkim Teście Salonów marka Renault wypadła najlepiej, ale nie we wszystkich salonach innych marek jest tak dobrze. Były i takie, które na możliwe do zdobycia 100 proc. otrzymały zaledwie 30, 35 czy 45 proc. Jakie to salony? O tym wkrótce w kolejnych publikacjach.

Szczegółowa ocena salonów marki Renault

Miejsce w rankingu Marka Diler Miasto Ulica OGÓLNY WYNIK Umówienie wizyty Organizacja salonu OBSŁUGA KLIENTA ŁĄCZNIE Przyjęcie klienta Aktywna rozmowa doradcza Prezentacja samochodu Przygotowanie kompleksowej oferty Zakończenie i ustalenie kolejnych Kraków JAZDA TESTOWA Follow up
1 Renault DECAR SP. Z O.O. Warszawa UL.MODLIŃSKA 154 B. 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
1 Renault RENAULT RETAIL GROUP WARSZAWA SP.Z O.O. - Białowieska Warszawa UL. BIAŁOWIESKA 10A 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
1 Renault RENAULT RETAIL GROUP WARSZAWA SP.Z O.O. - Mory WARSZAWA-MORY UL.POZNAŃSKA 16/18 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
1 Renault YAMA SP. Z O.O. Bydgoszcz UL. NOWOTORUŃSKA 10 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
2 Renault PW UNI-CAR SA - Bydgoszcz Bydgoszcz UL. MODRZEWIOWA 7 99,50% 100,00% 100,00% 99,16% 100,00% 100,00% 100,00% 97,87% 100,00% 100,00% 100,00%
3 Renault ALCAR SP. Z O.O. Olsztyn UL. LUBELSKA 39 A 99,00% 86,67% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
3 Renault AUTO-SERWIS PASIKOWSKI SP. Z O.O.- Włocławek Włocławek UL.POLNA 100 99,00% 86,67% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
4 Renault PIETRZAK SP. Z O.O. - Rybnik Rybnik UL. OBWIEDNIA POŁUDNIOWA 6 98,50% 80,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
6 Renault AUTO SPEKTRUM SP. Z O.O. - Nowy Sącz Nowy Sącz UL.1-SZEJ BRYGADY 2 97,50% 100,00% 100,00% 95,80% 90,00% 100,00% 100,00% 93,62% 100,00% 100,00% 100,00%
7 Renault AUTO KELLER SP. Z O.O. Gliwice UL. DASZYŃSKIEGO 546 97,00% 60,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00% 100,00%
9 Renault JASZPOL SP. Z O.O. - Białuty Łódź UL.BRUKOWA 2 96,50% 100,00% 100,00% 94,12% 100,00% 100,00% 76,19% 95,74% 100,00% 100,00% 100,00%
9 Renault PHUP MOTOZBYT SP. Z O.O. Białystok UL. NARODOWYCH SIŁ ZBROJNYCH 19B 96,50% 73,33% 100,00% 97,48% 100,00% 100,00% 100,00% 93,62% 100,00% 100,00% 100,00%
10 Renault ANTONI ŁYKO SP. Z O.O. Kraków ALEJA POKOJU 63 96,00% 100,00% 100,00% 93,28% 100,00% 100,00% 76,19% 93,62% 100,00% 100,00% 100,00%
11 Renault AUTO SPEKTRUM SP. Z O.O. - Kraków Kraków AL.POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH 24 95,50% 93,33% 100,00% 93,28% 100,00% 100,00% 100,00% 82,98% 100,00% 100,00% 100,00%
12 Renault NAZARUK SERVICE SP. Z O.O. Lublin UL.ABRAMOWICKA 45 95,00% 60,00% 100,00% 96,64% 100,00% 100,00% 85,71% 97,87% 100,00% 100,00% 100,00%
14 Renault PHU ANNDORA SP. Z O.O. - Kraków Kraków Al. 29 -LISTOPADA 149 94,00% 93,33% 100,00% 90,76% 100,00% 100,00% 76,19% 91,49% 77,78% 100,00% 100,00%
34 Renault KARASIEWICZ I SYN SP. Z O.O. Radom UL.KAPTURSKA 10 87,50% 100,00% 80,00% 85,71% 100,00% 100,00% 85,71% 70,21% 100,00% 88,24% 100,00%
38 Renault PUH ZDUNEK SP.Z O.O. - Gdańsk Gdańsk UL. MIAŁKI SZLAK 43/45 86,50% 100,00% 100,00% 85,71% 90,00% 100,00% 76,19% 78,72% 100,00% 90,20% 0,00%
39 Renault WEKTOR SP.Z O.O. - Bielsko Biała Bielsko-Biała UL.WARSZAWSKA 295 86,00% 53,33% 100,00% 82,35% 95,00% 100,00% 100,00% 57,45% 100,00% 100,00% 100,00%
49 Renault ADD MOTOR SP. Z O.O. Wrocław UL. KARKONOSKA 45 81,50% 100,00% 100,00% 68,91% 100,00% 100,00% 100,00% 25,53% 77,78% 100,00% 100,00%