Citroën DS5 powstał na bazie koncepcyjnego pojazdu o nazwie C-SportLounge, który został zaprezentowany w 2005 roku na wystawie we Frankfurcie. Auto oparto na płycie podłogowej modelu C5, ale DS wcale go nie przypomina.

Przód auta od razu informuje nas o jego przynależności do ekskluzywnej serii DS. Charakterystyczny, chromowany grill oraz światła, powiększony wlot powietrza, agresywny zderzak i światła do jazdy dziennej w technologii LED przypominają najmniejsze DS3.

Tył jest przysadzisty i posiada duże, zachodzące na boki światła oraz dwie końcówkami wydechu. Linię boczną zdobią natomiast felgi alumniowe w rozmiarze od 16 do 19 cali do wyboru. Pojazd mierzy 4,52 m długości i 1,85 m szerokości.

Cała sylwetka największego DS-a jest dynamiczna i za razem elegancka. Auto poza tym, że dobrze wygląda, jest także całkiem praktyczne. Na pokładzie klasowego hatchbacka ma wygodnie podróżować pięciu pasażerów, którzy mają do dyspozycji bagażnik o pojemności 465 litrów.

Wnętrze auta jest wykończone z dobrej jakości materiałów i wygląda luksusowo. Kokpit jest skierowany w stronę kierowcy. Do tego spłaszczona u dołu kierownica i całość robi naprawdę bardzo dobre wrażenie.

Samochód będzie pierwszym modelem Citroëna, wyposażonym w technologię Hybrid4 diesel. Układ typu full-hybrid składa się z 200-konnej jednostki wysokoprężnej HDi, napędzającej przednią oś, oraz silnika elektrycznego umieszczonego z tyłu, który odpowiada za napęd tylnych kół i wspomaga motor spalinowy. Rezultatem jest średnia emisja CO2 na poziomie 99 g/km. Pojazd może poruszać się także bezemisyjnie wyłącznie na napędzie elektrycznym. Jest to możliwe przy niskich prędkościach w ruchu miejskim.

Citroën DS5 trafi do sprzedaży pod koniec roku. Ceny oraz specyfikacja modelu nie są jeszcze znane.