Citroën DS5 powstał na bazie koncepcyjnego pojazdu o nazwie C-SportLounge, który został zaprezentowany w 2005 roku na wystawie we Frankfurcie. Auto oparto na płycie podłogowej modelu C5, ale DS wcale go nie przypomina.
Przód auta od razu informuje nas o jego przynależności do ekskluzywnej serii DS. Charakterystyczny, chromowany grill oraz światła, powiększony wlot powietrza, agresywny zderzak i światła do jazdy dziennej w technologii LED przypominają najmniejsze DS3.
Tył jest przysadzisty i posiada duże, zachodzące na boki światła oraz dwie końcówkami wydechu. Linię boczną zdobią natomiast felgi alumniowe w rozmiarze od 16 do 19 cali do wyboru. Pojazd mierzy 4,52 m długości i 1,85 m szerokości.
Cała sylwetka największego DS-a jest dynamiczna i za razem elegancka. Auto poza tym, że dobrze wygląda, jest także całkiem praktyczne. Na pokładzie klasowego hatchbacka ma wygodnie podróżować pięciu pasażerów, którzy mają do dyspozycji bagażnik o pojemności 465 litrów.
Wnętrze auta jest wykończone z dobrej jakości materiałów i wygląda luksusowo. Kokpit jest skierowany w stronę kierowcy. Do tego spłaszczona u dołu kierownica i całość robi naprawdę bardzo dobre wrażenie.
Samochód będzie pierwszym modelem Citroëna, wyposażonym w technologię Hybrid4 diesel. Układ typu full-hybrid składa się z 200-konnej jednostki wysokoprężnej HDi, napędzającej przednią oś, oraz silnika elektrycznego umieszczonego z tyłu, który odpowiada za napęd tylnych kół i wspomaga motor spalinowy. Rezultatem jest średnia emisja CO2 na poziomie 99 g/km. Pojazd może poruszać się także bezemisyjnie wyłącznie na napędzie elektrycznym. Jest to możliwe przy niskich prędkościach w ruchu miejskim.
Citroën DS5 trafi do sprzedaży pod koniec roku. Ceny oraz specyfikacja modelu nie są jeszcze znane.
Galeria zdjęć
Wiemy już jaki jest Citroën DS5
Wiemy już jaki jest Citroën DS5
Wiemy już jaki jest Citroën DS5