Auto Świat Wiadomości Aktualności Wodór i ogniwa paliwowe

Wodór i ogniwa paliwowe

Autor Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski

Ogniwa paliwowe to nic nowego.Jednak technologia, która świetnie prawdza się na stacjach kosmicznych,w samochodzie sprawia spore problemy.

Wodór i ogniwa paliwowe
Auto Świat
Wodór i ogniwa paliwowe

Na początku kłopotem były wymiary i niska wydajność.Ogniwa były tak duże w stosunku do swojej mocy, że do pierwszych testów drogowych trzeba było adaptować auta dostawcze, w których „elektrownia” wodorowa zajmowała cały przedział bagażowy. Z czasem ogniwa stawały się coraz wydajniejsze, ale to nie rozwiązywało kolejnego kłopotu – niewielkiego zasięgu. Aby pojechać na wakacje, trzeba by było holować cysternę z wodorem. Na szczęście, pojawiły się zbiorniki wysokociśnieniowe.Jest jeszcze jeden temat nieodłącznie związany z ogniwami:rozruch w mroźne dni. Po wielu latach badań, najnowsze rozwiązania Toyoty pozwalają zapalić napędzane wodorem auto w temperaturach nawet do 30 stopni poniżej zera. Na zdjęciu widać hybrydowy autobus – dodatkowy panel na dachu pokazuje, jak dużo miejsca wymaga napęd wodorowy.

Autor Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków