To wynik lepszy od sierpniowego (674 auta), lipcowego (730 aut) czy styczniowego (713 aut), ale gorszy niż w pozostałych miesiącach bieżącego roku (dla porównania - poczynając od lutego było to kolejno: 754, 802, 832, 819 i 840 sztuk). Tendencja malejąca sprzedaży sumarycznej została jednak złagodzona i istnieje szansa na uzyskanie na koniec roku wyniku zbliżonego do ubiegłorocznego (230 tys. sztuk).Na pozycji lidera pozostaje Toyota. Zarówno sprzedaż wrześniowa w wysokości 2 089 sztuk, jak i sumaryczna - 21 941 sztuk - wykazują tendencję rosnącą, odpowiednio o 7,1 i 4,2%, co pozwoliło jednocześnie na zwiększenie udziału japońskiej marki w rynku z 11,4 do 12,5%.Druga lokata na liście najchętniej kupowanych przez polskich klientów marek należy do Skody. Tegoroczna sprzedaż czeskich aut wyniosła na koniec września 20 769 sztuk, o 2,4% mniej niż rok wcześniej. Mimo spadku sprzedaży, udział Skody w rynku zwiększył się w ciągu roku z 11,6 do 11,8%. Na podkreślenie zasługuje przede wszystkim rekordowy w skali rynku wynik miesięcznej sprzedaży Skody we wrześniu - nabywców znalazły 2 442 auta, o 21,6% więcej niż przed rokiem.Na medalowe miejsce powrócił Fiat z wynikiem sumarycznym 18 272 sprzedane auta (spadek o 2,0%), z czego 2 014 sztuk to rezultat wrześniowej sprzedaży (wzrost o 2,0%). Udział Fiata w polskim rynku wynosi obecnie 10,4%, wobec 10,1% rok wcześniej.Czwarty na liście Opel osiągnął większe wyniki od ubiegłorocznych zarówno w ujęciu miesięcznym - 1 575 aut (wzrost o 3,6%), jak i skumulowanym - 17 853 auta (wzrost o 9,3%). Zwiększył również swój udział w rynku z 8,9 do 10,2%. Uzyskanie dobre wyniki nie pozwoliły jednak na utrzymanie miejsca na podium.Trzy marki, zajmujące kolejne miejsca w rankingu, wykazały spadki sprzedażyi zmniejszyły swoje udziały rynkowe. Sklasyfikowany na piątej pozycji Ford sprzedał w dziewiątym miesiącu roku 1 426 aut, o 8,2% więcej niż przed rokiem. W okresie styczeń - wrzesień bieżącego roku na zakup samochodów tej marki zdecydowało się 13 290 osób, o 9,7% mniej niż rok wcześniej. Udział Forda w rynku zmniejszył się z 8,0 do 7,6%.Szóstą lokatę zajmuje Renault z wynikiem 11 878 sprzedanych aut (10,9% spadku), w tym 1 131 sztuk to rezultat wrześniowy (29,7% wzrostu). Producent zachował 6,8% udziału w rynku (przed rokiem było to 7,3%).Podobnie wygląda sytuacja drugiej francuskiej marki - Peugeot. Wynik miesięczny - 1 163 auta - wzrósł na przestrzeni roku o 5,7%; wynik skumulowany - 10 927 sztuk - zmalał o 9,3%; w konsekwencji zmniejszył się też udział marki w rynku: z 6,6 do 6,2%.Zajmujący ósme miejsce Volkswagen przełamał malejącą tendencję sprzedaży sumarycznej: 9 931 aut to o 11,0% więcej niż rok wcześniej. Wynik wrześniowy wyniósł 1 360 aut (szósty rezultat miesięcznego zestawienia) i był o 21,5% większy niż przed rokiem. VW posiada obecnie 5,7% rynku samochodowego w Polsce (przed rokiem - 4,9%).Najwyższe spadki odnotował Citroen: wynik uzyskany we wrześniu - w wysokości 902 sztuki - jest o 4,3% mniejszy, a łączny od początku roku - 8 741 sztuk - jest o 18,3% mniejszy niż w poprzednim roku. Udziały Citroena spadły poniżej 5,0% (z 5,8% rok wcześniej).Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda z wynikiem 6 997 sprzedanych aut, o 10,6% mniejszym niż rok wcześniej. We wrześniu japoński producent sprzedał w Polsce 797 samochodów, co oznacza wzrost o 13,7% w stosunku do poprzedniego roku. Mniejszy wynik sumaryczny spowodował jednak utratę udziału w rynku z 4,3 do 4,0%.Na uwagę zasługuje dynamicznie rosnąca sprzedaż aut Suzuki (15. pozycja, 2 667 sztuk, +40,7%). W dalszym ciągu dobrą passę utrzymują marki z "wyższej półki": Mercedes (16. lokata, 2 165 sztuk, +21,2%), Audi (17. lokata, 2 090 sztuk, +14,8%), Volvo (1 988 sztuk, +14,9%), BMW (1 365 sztuk, +14,3%), Subaru (904 sztuki, +36,4%), Alfa Romeo (493 sztuki, +36,2%), Lexus (469 sztuk, +120,2%), Jeep (339 sztuk, +25,6%), Land Rover (339 sztuk, +45,5%), Saab (304 sztuki, +78,8%) i Jaguar (141 sztuk, +80,8%). Rekordowy wskaźnik wzrostu w skali rynku należy niezmiennie do marki Ssangyong (32. lokata, 216 aut, +468,4%). źródło SAMAR