Gra rozgrywa się o 21-kilometrowy odcinek między węzłami Rząsawa a Blachownia, dzięki któremu da się nie tylko ominąć miasto, ale także połączyć z dalszymi odcinkami autostrady, które powstają w stronę Pyrzowic (dalej A1 jest już gotowa aż do czeskiej Ostrawy). Po opuszczeniu budowy przez włoską firmę GDDKiA zastosowała specjalną przyspieszoną procedurę, dzięki której ma zamiar zakończyć prace jeszcze do końca tego roku.

Autostrada A1 Tuszyn-Pyrzowice, odcinek F Foto: GDDKiA
Autostrada A1 Tuszyn-Pyrzowice, odcinek F

Póki co GDDKiA czeka na otrzymanie ofert i wyłonienie najkorzystniejszej z nich oraz podpisanie umowy z wykonawcą. Dzięki oparciu procedury na trybie negocjacji bez ogłoszenia, rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest jeszcze przed końcem sierpnia (jeśli nie będzie odwołań).

Przypomnijmy, że jeszcze przed końcem roku GDDKiA planuje udostępnić ok. 37 km autostrady A1 od węzła Częstochowa Południe aż do Pyrzowic. Na północy od Częstochowy trwa budowa 5 odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim. . Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.