Auto Świat Wiadomości Multimedia Fabryczna nawigacja: Kto kupił, ten głupi?

Fabryczna nawigacja: Kto kupił, ten głupi?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
|
Aktualizacja

Fabryczne nawigacje samochodowe są nadal skandalicznie drogie. W dodatku większość sprzedawana jest z nieaktualnym oprogramowaniem kartograficznym

Fabryczna nawigacja: Kto kupił, ten głupi?
Auto Świat
Fabryczna nawigacja: Kto kupił, ten głupi?

Po samochodowych nawigacjach GPS doskonale widać pazerność producentów aut. Jeśli ktoś ma jeszcze co do tego jakiekolwiek wątpliwości, radzimy wybrać się do dowolnego sklepu z elektroniką. Najnowsze, „wszystko mające” markowe nawigacje samochodowe kosztują zwykle nie więcej niż 600-800 zł. Tylko modele z najwyższej półki przekraczają granicę 1000 zł. Dalekowschodnie klony tych urządzeń kupić można już za kwotę o połowę mniejszą. Płacąc tyle, dostajemy nie tylko samo urządzenie, lecz także legalną, aktualną mapę, zwykle z możliwością pobierania bezpłatnych aktualizacji przynajmniej przez kilka miesięcy. Tak naprawdę to same urządzenia kosztują grosze – najczęściej przynajmniej połowę ceny całego zestawu stanowi właśnie koszt zakupu licencji na mapy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki