Z książki o nowoczesnym biznesie napisanej przez dwóch skandynawskich autorów pochodzi również cytat: "Przyszłości nie da się przewidzieć - trzeba ją stworzyć".

Włodarze VW wzięli sobie to mocno do serca i z myślą o przyszłej pozycji rynkowej firmy, a ryzykując wejściem w nową niszę, rozważają nowatorski ruch. Dla odnoszącego sukcesy SUV-a przygotowują aspirującą do określenia "sport" odmianę coupe.

Nie są jednak pierwsi, jak mogło by się wydawać. BMW też myśli o podobnym samochodzie (nazwanym narazie X6), Mercedes tworzy różne wariacje na temat mieszańca Klasy M i R, ale wszystkich ich wyprzedził Nissan. Japońska marka sprzedaje na amerykańskich rynkach, spotykany także w Europie, model FX swojej luksusowej marki Infinity.

Ale do rzeczy: pięciodrzwiowy Volkswagen Touareg Coupe, na rynku od końca 2006 roku, będzie oczywiście dzielił z podwozie z autem, na którym bazuje. Natomiast już nadwozie znaczenie równi się od tego w obecnej wersji: reflektory i stylizacja całego przodu auta będą odpowiadały najnowszym trendom stylistycznym samochodów z Wolfsburga - przyprawione oczywiście o akcenty sportowe.

Terenowe coupe będzie mieć bardziej płaską, niską szybę przednią, łukowy dach z kończącą obrys profilu tylnią szybką za słupkiem C. Całość zmienia zdecydowanie proporcje w kierunku kształtów opływowych, zamiast "wielorybich". W środku znajdą się niżej zamontowane fotele - ciekawe czy dostępna będzie także odmiana z czterema indywidualnymi "kubełkami".

Całość, napędzana mocnymi silnikami, ma zmieścić się z ceną między Touaregiem, a Porsche Cayenne. Dodatkowo wszystko wskazuje, że Volkswagen ma plany aby na obecnym SUV-ie bazowało nie tylko terenowe coupe, ale wzorem pokazanego w 2000 roku konceptu AAC, także pick-up i... kto wie co jeszcze.

Jak powiedział Peter Drucker: "Prowadź, wyprzedzaj lub usuń się z drogi" - VW na pewno kieruje się podobną zasadą.

Więcej o nowych autach Volkswagen:

Kiedy VW cabrio?

VW z... kierowcą w opcji

VW Multi-użyteczny