Freemont to nazwa, która ma budzić poczucie swobody. Fiat Freemont wychodzi naprzeciw potrzebom rodzin i osób poszukujących obszernego, komfortowego i uniwersalnego środka transportu.

Samochód z łączy elastyczność aranżacji wnętrza i funkcjonalność z oryginalnym stylem, a dzięki swym wymiarom (długość 4890 mm, szerokość 1880 mm, wysokość 1690 mm) oraz sporemu rozstawowi osi (2890 mm) - pojazd ten dysponuje obszernym wnętrzem.

Charakterystyczny design tworzy masywny przód i tył samochodu, wyróżniający się tylnymi światłami wykonanymi w technologii LED. Wnętrze utrzymano w stylizacji typowej dla modeli Fiata, wykończono je miękkimi w dotyku materiałami. Uwagę zwraca zachodząca na boki tablica przyrządów z akcentami chromowanymi, całkowicie nowy zestaw wskaźników, duża konsola centralna oraz system multimedialny z zestawem głośnomówiącym z technologią Bluetooth i ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala (109 mm), pozwalającym sterować ustawieniami trójstrefowej klimatyzacji i radioodtwarzacza CD/MP3. Integralną częścią systemu jest także port USB i gniazdo przyłączeniowe AUX.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni kabiny, wysoki komfort jazdy oraz wielofunkcyjność pojazdu zapewnia komplet siedmiu siedzeń w trzech rzędach. Otwierane pod kątem 90 stopni drzwi tylne oraz prosty w obsłudze mechanizm odsuwania siedzeń drugiego rzędu to sposób na ułatwienie dostępu do w pełni funkcjonalnego, trzeciego rzędu siedzeń, który można bez trudu złożyć, tworząc płaską i równą podłogę ładunkową.

Składać można także siedzenia drugiego rzędu i oparcie fotela przedniego pasażera, uzyskując łącznie 32 różne konfiguracje aranżacji wnętrza. Dobrą widoczność dookoła zapewnia amfiteatralna zabudowa siedzeń - ostatni rząd usytuowany jest nieco wyżej niż środkowy, a ten z kolei - wyżej niż pierwszy. W drugim rzędzie siedzeń dostępny jest system "Child Booster Seat", czyli ruchome siedzisko, podwyższające o 100 mm wysokość siedzenia tak, aby dostosować pozycję przewożonych dzieci do standardowego położenia pasów bezpieczeństwa.

Komfort podróżowania zwiększają podwyższone fotele kierowcy i przedniego pasażera, obszerne i ergonomiczne siedzenia, znaczna przestrzeń bagażowa (w tym dwa kryte schowki) oraz przestrzenny bagażnik o maksymalnej pojemności 1461 litrów z płaską podłogą ładunkową (po złożeniu siedzeń II i III rzędu). We wnętrzu znaleźć można ponad 20 podręcznych skrytek i schowków o łącznej pojemności bagażnika typowego samochodu miejskiego.

Obok głębokiego pojemnika na podręczne przedmioty w podłokietniku pomiędzy przednimi fotelami umieszczono port USB i przyłącze AUX (także dla iPoda) oraz gniazdko zasilania prądowego 12 V. Tego rodzaju rozwiązanie pozwala wygodnie korzystać z przenośnych urządzeń multimedialnych lub kontynuować ładowanie baterii, ukrywając je przed widokiem z zewnątrz po wyjściu z samochodu. Pod siedziskiem fotela przedniego pasażera przewidziano poręczny pojemnik na niezbędne drobiazgi, a przed drugim rzędem siedzeń - dwa duże pojemniki podłogowe.

Fiat Freemont napędzany jest nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 litrów wyposażonym w technologię MultiJet II, dostępnym w dwóch wersjach o mocy 140 lub 170 KM, przekazywanej na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowej, manualnej skrzyni przekładniowej. Już wkrótce dostępna będzie wersja napędu na cztery koła (AWD) z silnikiem 2,0 MultiJet II 170KM lub benzynowym V6 o mocy 276 KM z automatyczną skrzynią biegów. Za wyjątkiem 3,6-litrowego silnika benzynowego Pentastar i automatycznej skrzyni biegów z rodziny Chrysler Group, pozostałe zespoły napędowe produkowane są przez Fiat Powertrain.

Fiat Freemont - oficjalne ceny w Polsce:

Obie wersje Diesla 2.0 MultiJet II zaprojektowane zostały pod kątem optymalnego wyważenia osiągów, kultury pracy oraz zapotrzebowania na paliwo. Odpowiednie własności dynamiczne zapewnia moment maksymalny 350 Nm występujący w zakresie 1750-2500 obr/min w wersji 170 KM oraz 1750-2000 obr/min w wersji 140-konnej. Podczas normalnej eksploatacji (w zakresie do 3000 obr/min) moment obrotowy nie spada poniżej 300 Nm, a więc pozwala unikać częstej redukcji przełożeń, podnosząc przyjemność prowadzenia. W wersji silnikowej 170 KM przyspieszenie 0-100 km/h trwa 11 sekund a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h; w wersji 140-konnej jest to odpowiednio 12,3 sekundy oraz 180 km/h.

Konstruktorzy firmy Fiat dokonali także optymalizacji własności jezdnych pojazdu. Układ kierowniczy został skalibrowany bardziej precyzyjnie i bezpośrednio pod kątem oczekiwań europejskiej klienteli. Efektem wprowadzonych zmian konstrukcyjnych zawieszenia jest wyższy komfort i lepsze własności jezdne, dostosowane do warunków eksploatacji w Europie. Aby ograniczyć przechyły nadwozia zwiększono sztywność tulei zawieszenia i poprawiono jego geometrię, zmodyfikowano także twardość sprężyn oraz amortyzatorów pod kątem europejskich standardów komfortu i prowadzenia. Dzięki ograniczeniu drgań mechanicznych przenoszonych do przedziału pasażerskiego oraz zastosowaniu dodatkowych materiałów i wykładzin głuszących wyraźnie wzrósł komfort akustyczny.

Seryjne wyposażenie wszystkich modeli obejmuje sześć poduszek powietrznych, system ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego Brake Assist oraz system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP wraz z układami Hill-Holder (ułatwiającym ruszanie na wzniesieniu) i ERM przeciwdziałającym tendencji do wywrócenia się pojazdu. Podstawowym wyposażeniem standardowym są również wspomniane już wcześniej podwyższające siedziska dziecięce Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz system kontroli prędkości (tempomat).

System ERM wykorzystuje dane otrzymywane z czujników ESP, aby wykrywając potencjalne ryzyko "wywrotki" - przyhamować odpowiednie koło pojazdu i zmniejszyć otwarcie przepustnicy silnika (a więc oddawany przez silnik moment obrotowy). Fiat Freemont wyposażony jest także w inteligentny system TSC zapobiegający zjawisku niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy. TSC powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować ruch przyczepy, unikając niebezpieczeństwa ewentualnej kolizji na drodze.

Gama Fiata Freemont na rynku polskim składać się będzie początkowo z dwóch wersji wyposażenia: Freemont i Urban oraz dwóch wersji silnikowych - 16-zaworowego diesla MultiJet II o mocy 140 lub 170 KM, w zależności od oczekiwanej dynamiki osiągów.

Bogate wyposażenie standardowe wersji Freemont obejmuje siedem miejsc siedzących (istnieje możliwość zamówienia tańszej wersji 5-osobowej), automatyczną klimatyzację, radioodtwarzacz CD/MP3 z ekranem dotykowym o przekątnej 4,3 cala, komputer pokładowy, kierownicę wielofunkcyjną (z przyciskami sterowania audio), 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, światła przeciwmgielne, tempomat, system kontroli ciśnienia w ogumieniu TPMS, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, dziecięce siedziska podwyższające Child Booster Seat (dla wersji 7-osobowej) oraz alarm przeciwkradzieżowy.

Wersja Urban wzbogacona jest o elementy komfortowe i przydatne w warunkach miejskich, a więc dodatkowo: bezprzewodowe łącze Bluetooth, czujnik zmierzchu świateł zewnętrznych, skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów, czujniki parkowania tylne, relingi dachowe, elektrycznie ustawiany, 6 kierunkowy fotel kierowcy (plus 4 opcje podparcia lędźwiowego), elektrycznie sterowane i składane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby tylnej części nadwozia oraz elektro-chromatyczne wewnętrzne lusterko wsteczne.