Auto Świat Wiadomości Premiery Ford Mustang California Special – najbardziej "słoneczna" wersja dostępna także w Europie

Ford Mustang California Special – najbardziej "słoneczna" wersja dostępna także w Europie

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

"Kalifornijski sen zmienia się w rzeczywistość" – mówi Ford i wprowadza do sprzedaży Mustanga California Special. To kwintesencja stylu zachodniego wybrzeża USA uchwycona w otwartym nadwoziu i z 450-konnym V8 pod maską. Można się rozmarzyć...

Ford Mustang California Special (2022)
Zobacz galerię (17)
Ford
Ford Mustang California Special (2022)

Uwielbiany po obu stronach Atlantyku Ford Mustang doczekał się kolejnej wersji specjalnej – California Special. Jest dostępny wyłącznie jako kabriolet z silnikiem V8 i wyróżnia go specjalny pakiet stylistyczny. Z przodu Mustang California Special otrzymał czarny grill o strukturze plastra miodu oraz powiększony splitter, do tego pasujące listwy boczne i pasy ciągnące się aż do tylnego zderzaka. Emblematy GT/CS znalazły się na przednim wlocie powietrza, bokach i tylnej klapie, na desce rozdzielczej oraz – w formie haftu – na dywanikach i zagłówkach. Nawet pod maską, na rozpórce kielichów, znalazł się jeszcze dodatkowy emblemat GT/CS – Amerykanie takie oznaczenia kochają! Pięcioramienne, 19-calowe felgi zostały częściowo polakierowane na szaro i wzorem nieco przypominają te z modelu Bullitt.

Pierwsze zdjęcia prezentują wóz w pomarańczowym kolorze "Cyber Orange", kojarzącym się z barwą zachodzącego nad "złotym stanem" słońca, ale Mustang California Special będzie dostępny także w 8 innych kolorach (w tym "Grabber Blue"). Elektrycznie składany dach może być tylko czarny.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mustang California Special jest standardowo wyposażony m.in. w system multimedialny SYNC3 i adaptacyjny tempomat. Fotele z funkcją wentylacji i podgrzewania zostały pokryte skórą i syntetycznym zamszem z poliestru pochodzącego z recyklingu (Miko). Deskę rozdzielczą zdobią wstawki aluminium carbon hex.

Ford Mustang California Special – tylko z V8

Pod maską – wyłącznie V8. 450 KM i 529 Nm pozwalają przyspieszać w 4,8 s 0-100 km/h z ręczną skrzynią biegów – z doświadczeń z innymi Mustangami wiemy, że ten mechanizm o długich przełożeniach i niezwykłej precyzji pracy lewarka w unikalny sposób potęguje frajdę z jazdy. Opcjonalny 10-stopniowy automat skraca czas sprintu o 0,3 s. Wydech z czterema końcówkami wyposażono w "tryb dobrego sąsiada", który pozwala na cichsze starty o określonych porach dnia. Przede wszystkim jednak ma za zadanie wydobywać wspaniały bulgot V8.

California Special nawiązuje do historycznej wersji z końca lat 60. Oryginał miał przyciemnioną kratę wlotu powietrza, światła przeciwmgielne, boczne pasy wyścigowe oraz spoiler inspirowany stylem aut Shelby'ego, i co ciekawe wówczas była to oddolna inicjatywa dilerów. Czy to nie wspaniałe, że poza rozbudową palety elektrycznego Mustanga Mach-E, Ford pielęgnuje też gamę sportowej, spalinowej wersji? Wygląda na to, że mimo norm emisyjnych i czasów niesprzyjających takim "wybrykom" mają w Fordzie specjalne miejsce w sercu dla tego modelu. Koniecznie obejrzyjcie filmik promujący ten model.

"California Special to część dziedzictwa amerykańskiego Mustanga i symbol tego, czym jest w swojej istocie Mustang: radością jazdy i poczuciem wolności na drodze. Wartości te równie mocno przemawiają do entuzjastów motoryzacji na Starym Kontynencie, więc najwyższy czas, by europejscy klienci mogli doświadczyć wyjątkowej kombinacji stylu, osiągów i radości jazdy, jaką daje California Special" – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Mustang w Ford of Europe.

Forda Mustanga California Special można już zamawiać. W polskim cenniku edycja widnieje jako "pakiet stylizacyjny", który wymaga dopłaty 9 tys. zł. Czyli z manualną skrzynią biegów kosztuje 270 200 zł, a z automatem – 280 200 zł.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński