Hyundai i40 w wersji sedan zadebiutował podczas Salonu Samochodowego w Barcelonie. Nie jest to impreza najwyższej rangi, jednak nie została wybrana przypadkowo. Udział Hyundaia w hiszpańskim rynku jest stosunkowo duży i mimo ogólnego trendu spadkowego koreańska firma utrzymuje sprzedaż na stałym poziomie. Hiszpanii kryzys gospodarczy dał się we znaki, ucząc obywateli skrupulatnego liczenia pieniędzy. Hyundai liczy, że nowa limuzyna trafi w gusta rozważnych klientów. Ma w tym pomóc korzystny stosunek ceny do jakości oraz 5-letni program gwarancyjny bez limitu kilometrów.

Wzornictwo Hyundaia i40 trudno uznać za rewolucyjne. W miękkich liniach nadwozia i detalach karoserii można doszukać się nawiązań do Audi, BMW, Forda, Opla i Volkswagena. "Europejska" stylizacja nie jest dziełem przypadku. Za projekt i40 odpowiada europejskie centrum badawczo-rozwoje Hyundaia z niemieckiego Rüsselsheim.

Wnętrze stanowi kombinację rozwiązań stosowanych w innych modelach Hyundaia z liniami nawiązującymi do europejskich konkurentów. Do wykończenia wnętrza użyto miękkich tworzyw, które utrzymano w przyjemnej dla oka kolorystyce. Nie sposób narzekać również na spasowanie elementów lub ograniczone wyposażenie - na liście wyposażenia dodatkowego i40 znalazła się nawet podgrzewana kierownica!

Do napędu samochodu przewidziano cztery jednostki, które będą łączone wyłącznie z 6-biegowymi skrzyniami. Silniki benzynowe mają pojemność 1,6 i 2,0 litra. Dostarczają odpowiednio 135 KM przy 6300 obr./min. i 164 Nm przy 4850 obr./min. oraz 177 KM przy 6500 obr./min. i 208 Nm przy 4700 obr./min. Honoru silników wysokoprężnych będzie broniła jednostka 1.7 U-II, dostępna w wariantach rozwijających 115 KM przy 4000 obr./min. i 260 Nm w zakresie 1250-2750 obr./min. oraz 136 KM przy 4000 obr./min. i 325 Nm w przedziale 2000-2500 obr./min. Z szacunków firmy wynika, że 65 proc. klientów postawi na i40 z silnikiem wysokoprężnym.

Hyundai i40 będzie w stanie osiągnąć 190-210 km/h. W zależności od wersji sprint od 0 do 100 km/h potrwa 9,7-12,9 sekundy. Na uwagę zasługuje średnie zużycie paliwa. Koncern deklaruje, że diesle zadowolą się 4,3-4,5 l/100km, natomiast silniki benzynowe w cyklu mieszanym spalą 6,0-6,8 l/100km.

W Polsce sprzedaż Hyundaia i40 w wersji kombi rozpocznie się za kilka tygodni. Sedan trafi do salonów pod koniec roku. Ceny aut nie zostały jeszcze ostatecznie skalkulowane, jednak na podstawie wypowiedzi przedstawicieli koreańskiej marki można przypuszczać, że w grę wchodzą kwoty rzędu 80-85 tys. złotych za podstawową wersję. Hyundai i40 najprawdopodobnie nie będzie więc najtańszym autem segmentu D, co wynagrodzi bogatym wyposażeniem, korzystnymi warunkami gwarancyjnymi oraz wysoką jakością wykonania. Walka o klienta nie będzie jednak należała do łatwych - koreańska nowość stanie w szranki m.in. z Avensisem, Insignią, Mondeo, Passatem i Superbem.