Auto Świat Wiadomości Premiery Mercedes-AMG S 63 E Performance. Gdy "zwykła" Klasa S nie zapewnia wystarczających emocji

Mercedes-AMG S 63 E Performance. Gdy "zwykła" Klasa S nie zapewnia wystarczających emocji

Inżynierowie i projektanci z AMG po raz kolejny sięgnęli po jeden z modeli Mercedesa, aby stworzyć z niego rasowe auto sportowe. Tym razem wybór padł na najnowszą klasę S. Dzięki zastosowaniu rozwiązań charakterystycznych dla AMG, Mercedes-AMG S 63 E Performance ma szansę stać się punktem odniesienia w swojej klasie.

Mercedes-AMG S 63 E Performance MY2023
Zobacz galerię (26)
Mercedes
Mercedes-AMG S 63 E Performance MY2023
  • Swoje wyrafinowane osiągi Mercedes-AMG S 63 E Performance zawdzięcza połączeniu 4-litrowego silnika V8 biturbo z układem hybrydowym
  • Pewność prowadzenia i stabilność podczas jazdy to m.in. zasługa zawieszenia AMG Ride Control+, systemu AMG Active Ride Control oraz skrętnej tylnej osi
  • Wnętrze rozpieszcza pasażerów luksusem, ale projektanci nie zapomnieli o akcentach, które na niemal każdym kroku przypominają, że mamy do czynienia z AMG
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Historia wszczepiania sportowego ducha AMG w luksusowych modelach klasy S Mercedesa trwa już ponad 50 lat i została zapoczątkowana modelem Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG. Dzisiaj tę tradycję kontynuuje najnowsza generacja klasy S, a Mercedes-AMG S 63 E Performance potwierdza, że zastosowanie napędu hybrydowego AMG nie dość, że nie przynosi temu modelowi żadnej ujmy, to wręcz okazuje się jednym z najlepszych rozwiązań, jakie mogło trafić do tej ekskluzywnej limuzyny.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes-AMG S 63 E Performance — stworzony z myślą o osiągach

U podstaw niesamowitych możliwości modelu E Performance leży połączenie 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG z charakterystycznym dla AMG układem hybrydowym i nowym wysokowydajnym akumulatorem (HPB, ang. high-performance battery) AMG. Nowy HPB 150 bazuje na wysokowydajnych i bezpośrednio chłodzonych ogniwach akumulatorowych znanego już HPB 80, ale dzięki zwiększeniu pojemności energetycznej z 6,1 (HPB 80) do 13,1 kWh (HPB 150) pozwala on na zwiększenie zasięgu w trybie elektrycznym do 33 km.

Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023
Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023Mercedes

Mercedes nie ukrywa, że to nie możliwość "ekologicznej" jazdy był powodem zastosowania układu hybrydowego. Główną przyczyną była chęć zapewnienia osiągów, które nie mają sobie równych w tej klasie aut. Już same dane techniczne — łączna moc sięgająca 590 kW (802 KM) i moment obrotowy wynoszący 1430 Nm — mogą budzić podziw. Co to oznacza w rzeczywistości? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s i opcjonalną prędkość maksymalną 290 km/h.

Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023
Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023Mercedes

Ale sama moc na nic by się nie zdała, gdyby nie było możliwości jej wykorzystania. Tu z pomocą przychodzą zawieszenie AMG Ride Control+, system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control oraz skrętna tylna oś, które z jednej strony mają zapewniać dynamiczne właściwości jezdne, z drugiej umożliwiają zachowanie oczekiwanego komfortu.

Mercedes-AMG S 63 E Performance — stylistyka godna nazwy AMG

Na niewiele by się zdało wprowadzenie wyrafinowanego układu napędowego, gdyby w ślad za nim nie szły zmiany stylistyczne. Po raz pierwszy limuzyna klasy S zyskała charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi żaluzjami i dużą centralną gwiazdą. Na masce silnika w miejscu, gdzie wcześniej widniała mercedesowska gwiazda, teraz znajduje się emblemat AMG.

Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023
Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023Mercedes

Dynamikę modelu podkreśla przedni zderzak, nawiązujący stylistyką do skrzydła odrzutowca, z dużymi bocznymi wlotami powietrza i funkcjonalnymi kurtynami powietrznymi. Patrząc z boku, uwagę przykuwają kute felgi AMG o średnicy do 21 cali oraz charakterystyczne listwy progowe AMG. Z tyłu Mercedesa-AMG S 63 E Performance rozpoznamy po trapezoidalnych, karbowanych podwójnych rurach wydechowych lub też po szerokim dyfuzorze z podłużnymi płetwami i płycie dyfuzora.

Mercedes-AMG S 63 E Performance — bezkompromisowa jakość wnętrza

Chociaż usportowiona klasa S zachowuje luksusowe wnętrze pierwowzoru, to projektanci dodali szereg akcentów typowych dla modeli AMG. Wyrafinowany wygląd podkreśla specjalny układ tapicerki AMG i charakterystyczne przeszycia na fotelach. Sportowy i równocześnie luksusowy charakter S 63 E Performance uwypuklają także ekskluzywne kolory i różne tapicerki ze skóry nappa z wytłoczonym emblematem AMG na przednich zagłówkach.

Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023
Mercedes-AMG S 63 E Performance MY 2023Mercedes

Jak przystało na limuzynę klasy S, która aspiruje do miana lidera w swoim segmencie, o komfort pasażerów dbają wielokonturowe siedzenia dla czterech osób. Podróż wszystkim pasażerom uprzyjemniają multimedialny system informacyjno-rozrywkowy MBUX oraz system audio z obsługą formatu Dolby Atmos, dzięki któremu dźwięk niemal dosłownie otacza jadące autem osoby.

Z kolei kierowca może spersonalizować widok zestawu wskaźników, w tym wybrać charakterystyczny dla AMG styl Supersport, a także dopasować pod kątem własnych preferencji stylistykę informacji przekazywanych za pomocą opcjonalnego wyświetlacza head-up.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji