- Swoje wyrafinowane osiągi Mercedes-AMG S 63 E Performance zawdzięcza połączeniu 4-litrowego silnika V8 biturbo z układem hybrydowym
- Pewność prowadzenia i stabilność podczas jazdy to m.in. zasługa zawieszenia AMG Ride Control+, systemu AMG Active Ride Control oraz skrętnej tylnej osi
- Wnętrze rozpieszcza pasażerów luksusem, ale projektanci nie zapomnieli o akcentach, które na niemal każdym kroku przypominają, że mamy do czynienia z AMG
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Historia wszczepiania sportowego ducha AMG w luksusowych modelach klasy S Mercedesa trwa już ponad 50 lat i została zapoczątkowana modelem Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG. Dzisiaj tę tradycję kontynuuje najnowsza generacja klasy S, a Mercedes-AMG S 63 E Performance potwierdza, że zastosowanie napędu hybrydowego AMG nie dość, że nie przynosi temu modelowi żadnej ujmy, to wręcz okazuje się jednym z najlepszych rozwiązań, jakie mogło trafić do tej ekskluzywnej limuzyny.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Mercedes-AMG S 63 E Performance — stworzony z myślą o osiągach
U podstaw niesamowitych możliwości modelu E Performance leży połączenie 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG z charakterystycznym dla AMG układem hybrydowym i nowym wysokowydajnym akumulatorem (HPB, ang. high-performance battery) AMG. Nowy HPB 150 bazuje na wysokowydajnych i bezpośrednio chłodzonych ogniwach akumulatorowych znanego już HPB 80, ale dzięki zwiększeniu pojemności energetycznej z 6,1 (HPB 80) do 13,1 kWh (HPB 150) pozwala on na zwiększenie zasięgu w trybie elektrycznym do 33 km.
Mercedes nie ukrywa, że to nie możliwość "ekologicznej" jazdy był powodem zastosowania układu hybrydowego. Główną przyczyną była chęć zapewnienia osiągów, które nie mają sobie równych w tej klasie aut. Już same dane techniczne — łączna moc sięgająca 590 kW (802 KM) i moment obrotowy wynoszący 1430 Nm — mogą budzić podziw. Co to oznacza w rzeczywistości? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 s i opcjonalną prędkość maksymalną 290 km/h.
Ale sama moc na nic by się nie zdała, gdyby nie było możliwości jej wykorzystania. Tu z pomocą przychodzą zawieszenie AMG Ride Control+, system stabilizacji przechyłów AMG Active Ride Control oraz skrętna tylna oś, które z jednej strony mają zapewniać dynamiczne właściwości jezdne, z drugiej umożliwiają zachowanie oczekiwanego komfortu.
Mercedes-AMG S 63 E Performance — stylistyka godna nazwy AMG
Na niewiele by się zdało wprowadzenie wyrafinowanego układu napędowego, gdyby w ślad za nim nie szły zmiany stylistyczne. Po raz pierwszy limuzyna klasy S zyskała charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi żaluzjami i dużą centralną gwiazdą. Na masce silnika w miejscu, gdzie wcześniej widniała mercedesowska gwiazda, teraz znajduje się emblemat AMG.
Dynamikę modelu podkreśla przedni zderzak, nawiązujący stylistyką do skrzydła odrzutowca, z dużymi bocznymi wlotami powietrza i funkcjonalnymi kurtynami powietrznymi. Patrząc z boku, uwagę przykuwają kute felgi AMG o średnicy do 21 cali oraz charakterystyczne listwy progowe AMG. Z tyłu Mercedesa-AMG S 63 E Performance rozpoznamy po trapezoidalnych, karbowanych podwójnych rurach wydechowych lub też po szerokim dyfuzorze z podłużnymi płetwami i płycie dyfuzora.
Mercedes-AMG S 63 E Performance — bezkompromisowa jakość wnętrza
Chociaż usportowiona klasa S zachowuje luksusowe wnętrze pierwowzoru, to projektanci dodali szereg akcentów typowych dla modeli AMG. Wyrafinowany wygląd podkreśla specjalny układ tapicerki AMG i charakterystyczne przeszycia na fotelach. Sportowy i równocześnie luksusowy charakter S 63 E Performance uwypuklają także ekskluzywne kolory i różne tapicerki ze skóry nappa z wytłoczonym emblematem AMG na przednich zagłówkach.
Jak przystało na limuzynę klasy S, która aspiruje do miana lidera w swoim segmencie, o komfort pasażerów dbają wielokonturowe siedzenia dla czterech osób. Podróż wszystkim pasażerom uprzyjemniają multimedialny system informacyjno-rozrywkowy MBUX oraz system audio z obsługą formatu Dolby Atmos, dzięki któremu dźwięk niemal dosłownie otacza jadące autem osoby.
- Przeczytaj także: GR Corolli nie da się tak po prostu kupić. Trzeba wziąć udział w loterii
Z kolei kierowca może spersonalizować widok zestawu wskaźników, w tym wybrać charakterystyczny dla AMG styl Supersport, a także dopasować pod kątem własnych preferencji stylistykę informacji przekazywanych za pomocą opcjonalnego wyświetlacza head-up.