Auto Świat Wiadomości Premiery Nissan GT-R 50 by Italdesign – stylowe 720 KM

Nissan GT-R 50 by Italdesign – stylowe 720 KM

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Na torze Tazio Nuvolari we Włoszech Nissan i Italdesign oficjalnie przedstawiły owoc swojego związku – limitowaną edycję Nissana GT-R’a 50, który tam przechodzi ostatnie szlify, zanim pod koniec roku pierwsze spośród tylko 50 planowanych egzemplarzy zaczną trafiać do klientów

Nissan GT-R 50 by Italdesign
Zobacz galerię (10)
Auto Świat / Italdesign
Nissan GT-R 50 by Italdesign

Początkowo premiera modelu miała odbyć się na marcowym salonie w Genewie, ale z wiadomych przyczyn impreza została odwołana i siłą rzeczy debiut bolidu został odsunięty w czasie. Wreszcie 20 maja na torze Tazio Nuvolari w miejscowości Cervesina we Włoszech, gdzie Italdesign testuje wszystkie swoje projekty, GT-R 50 można było zobaczyć w pełnej krasie.

Przeczytaj też:

Auto stanowi rozwinięcie wspólnego projektu Nissana i Italdesign, który w formie konceptu o tej samej nazwie został zaprezentowany w 2018 roku. Przyjęcie, z jakim się spotkał zachęciło obydwie firmy do podjęcia decyzji o wdrożeniu go do produkcji seryjnej, o ile można tak powiedzieć o samochodzie, który powstanie w zaledwie 50 egzemplarzach. Dodatkowym impulsem do stworzenia modelu było 50-lecie GT-R’a przypadające na 2019 roku i Italdesign świętowane w 2018 roku.

Nissan GT-R 50 by Italdesign – solidne geny

Model specjalny powstał na bazie najnowszej generacji Nissana GT-R NISMO. Wprowadzone w nim modyfikację są jednak bardzo istotne i objęły obniżony dach, zmieniony przedni splitter, ledowe reflektory, nowe tylne skrzydło i przeprojektowany dyfuzor oraz większe wybrzuszenia na masce. Wnętrze w znacznym stopniu zostało zaadaptowane z NISMO, ale oczywiście producent zastrzega, że każdy egzemplarza może być dopasowany do indywidualnych preferencji klienta. Dotyczy to zarówno rodzajów tapicerki i detali wykończenia i wyposażenia jak również malowania nadwozia odwołujące się do historycznych GT-R’ów.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Źródłem napędu jest budowany ręcznie przez specjalistów NISMO benzynowy silnik 3.8 twin-turbo V6 o mocy 720 KM i momencie 780 Nm, w którym specjalnym modyfikacjom poddano m.in. turbiny, wtryski paliwa i tłoki. Nowy jest również układ wydechowy.

Do potencjału napędu dopasowano także skrzynię biegów, dyferencjały, podwozie z regulowanym zawieszeniem Bilstein DampTronic, układ hamulcowy oraz 21-calowe alufelgi.

Nissan GT-R 50 by Italdesign – nie tylko dla kolekcjonerów

„To bardzo wyjątkowy dzień” – powiedział Jörg Astalosch, szef Italdesign. „Po tych ekstremalnie trudnych dla każdego tygodniach. Po tym, jak musieliśmy odwołać światową premierę w Genewie i częściowo ograniczyć naszą aktywność produkcyjną z powodu COVID-19, na początku maja wróciliśmy do pełnej działalności operacyjnej i chcę potwierdzić, że dostawy pierwszych zamówionych egzemplarzy będą realizowane zgodnie z planem na przełomie roku”.

Większość z planowanych 50 egzemplarzy już została zamówiona, ale jeśli macie wolne 990 tys. euro to jeszcze jest szansa by zostać właścicielem takiego bolidu. To może być świetna inwestycja.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków