Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Kia Carens zmienia ligę – stała się SUV-em. Czy widać w niej geny minivana?

Kia Carens zmienia ligę – stała się SUV-em. Czy widać w niej geny minivana?

Kia Carens zniknęła z rynku w 2019 r., ale powraca, choć w zupełnie nowym obliczu – modnego SUV-a. Ta rewolucja dotyczy jednak tylko rynku indyjskiego. Nowy model zadebiutował właśnie w New Dehli. Koreańczycy chcą nim trafić do "młodych hinduskich rodzin".

Nowa Kia Carens nie jest już minivanem. Przeobraziła się w SUV-aŹródło: Kia

Dni minivanów są policzone. Kolejnym dowodem uzasadniającym tę tezę jest nowe wcielenie Kii Carens. Uśmiercona w Europie nazwa znów pojawi się w koreańskim katalogu, ale nie na naszym kontynencie. Przeobrażony w SUV-a Carens debiutuje właśnie kilka tysięcy kilometrów dalej – w Indiach. Czym przyciągnie do salonów mieszkające w tym kraju rodziny? "Zredefiniowaną wszechstronnością, rewolucyjnym designem i wiodącymi w swojej klasie rozwiązaniami" – obiecuje producent.

Nowa Kia Carens zmienia szaty

Oficjalnie Koreańczycy nazywają swoje dzieło pojazdem rekreacyjnym (RV). Mówią, że to samochód, który łączy w sobie cechy rodzinnego środka transportu ze sportowym charakterem SUV-a. I coś w tym jest, bo nowa Kia Carens wygląda trochę jak uterenowiony minivan – coś na wzór oferowanego niegdyś Chevroleta Orlando.

Zobacz też: Czy warto kupić używaną Kię Carens?

Z informacji prasowej nie dowiadujemy się jednak zbyt wiele o wymiarach samochodu. Wiemy tylko, że ma naprawdę dużo miejsca w kabinie dzięki największemu rozstawowi osi w klasie, a zajmowanie miejsc w bagażniku jest wygodne, bo kanapa w drugim rzędzie siedzeń ma zmyślny mechanizm uchylania. Do wyboru będą wersje 6- i 7-osobowe, a dwa ostatnie fotele można złożyć na płasko, jeśli nie są akurat potrzebne.

Trzy rzędy siedzeń dla dużej hinduskiej rodziny
Trzy rzędy siedzeń dla dużej hinduskiej rodzinyŹródło: Kia

Nowa Kia Carens – nokaut technologiczny

Indyjski oddział Kii przekazał za to dużo więcej informacji na temat wyposażenia. Rodzinne auto z Korei ma zdeklasować miejscowych konkurentów przede wszystkim standardowym pakietem bezpieczeństwa składającym się m.in. z sześciu poduszek powietrznych, ABS-u, systemu kontroli trakcji, asystenta podjazdu i zjazdu oraz – uwaga: prawdziwe szaleństwo! – hamulców tarczowych przy wszystkich kołach. Jak na standardy panujące w tamtym regionie, to rzeczywiście "wypas".

O bezpieczeństwo podróżnych w pewien sposób dbać też może inteligentny oczyszczacz powietrza z filtrami nieprzepuszczającymi wirusów i bakterii. Z innych rzeczy na pokładzie mogą znaleźć się chociażby wentylowane przednie fotele, tryby jazdy zintegrowane z nastrojowym oświetleniem (ale można też ustawić ręcznie jeden z 64 odcieni), ładowarka indukcyjna, 8-głośnikowy system nagłośnienia BOSE Premium czy system multimedialny z nawigacją, usługami wirtualnymi Kia Connect i 10,25-calowym ekranem dotykowym.

Nowoczesna prostota? To kabina nowej Kii Carens
Nowoczesna prostota? To kabina nowej Kii CarensŹródło: Kia

Za napęd mają odpowiadać "zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne w połączeniu z wieloma opcjami przekładni, w tym 7DCT i 6AT". Jakie dokładnie? Tego Kia nie zdradza, ale klienci będą podobno "podekscytowani wyborem". Mimo tak nacechowanego emocjonalnie sformułowania raczej wątpimy, żeby były to mocne jednostki – w końcu to tylko tani rodzinny pojazd rekreacyjny.

Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:KiaKia CarensSUVIndie
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków