Podobnie jak limuzyna BMW serii 3, również touring dostępny będzie z całą gamą nowych silników, oferujących jeszcze większą moc i osiągi przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. BMW 325i Touring wyposażone w nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy jest dostatecznym dowodem tej doskonałości, popartym niewiarygodnymi wręcz osiągami: maksymalna moc 160 kW (218 KM) przy 6 500 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2 750 do 4 250 obr./min, prędkość maksymalna 243 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy oraz nadzwyczajna elastyczność przepływu mocy przy przyspieszeniu na czwartym biegu od 80 do 120 km/h w 7,9 sekundy. A wszystko to osiągnięte przy zużyciu jedynie 8,6 litra paliwa na 100 km wg cyklu pomiarowego UE.

Zwiększoną moc i osiągi otrzymano dzięki sześciocylindrowemu silnikowi rzędowemu, oferującemu o 20 KM więcej niż dotychczas, oraz dzięki dalszej redukcji masy. Bardzo przekonywującym argumentem jest to, że trzylitrowy silnik, dostępny po raz pierwszy w standardzie z magnezową skrzynią korbową, magnezowymi łożyskami wału korbowego oraz magnezową pokrywą głowicy cylindra, jest najlżejszą sześciocylindrową jednostką napędową na świecie.

BMW 320d Touring oferuje równie niezwykłe osiągi, rozwijając prędkość maksymalną do 223 km/h i przyspieszając od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy. Natomiast, aby rozpędzić się od 80 do 120 km/h na czwartym biegu, potrzeba jedynie 7,1 sekundy. Bardzo popularny czterocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW 320d Touring, rozwijający maksymalną moc 120 kW (163 KM) przy 4 000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2 000 obr./min i zużywający przy tym tylko 5,9 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym UE, stanowi imponujące świadectwo wydajnej dynamiki BMW. Oprócz tego w wyposażeniu dodatkowym dostępny jest filtr cząsteczek stałych.

Nowe BMW serii 3 Touring oferowane jest standardowo w wersji z sześciobiegową skrzynią manualną i opcjonalnie z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Dodatkowy szósty bieg zapewnia jeszcze dokładniejsze stopniowanie i jednocześnie większy zakres przełożeń pomiędzy najniższym a najwyższym biegiem, dzięki czemu kierowca ma możliwość precyzyjnego dopasowania zmiany biegów do kolejnego poziomu prędkości obrotowej silnika. Jest to niewątpliwą zaletą podczas ruszania, gdyż pierwszy bieg zaprojektowano w sposób zapewniający doskonałą trakcję i siłę napędową.

Jesienią 2005 r. na rynek wejdą BMW 330i Touring, 320i Touring oraz BMW 330d Touring z silnikami wyróżniającymi się mocą i osiągami:

BMW 330i Touring: 190 kW (258 KM) przy 6 600 obr./min, 300 Nm w zakresie od 2 500 do 4 000 obr./min.

BMW 320i Touring: 110 kW (150 KM) przy 6 200 obr./min, 200 Nm przy 3 600 obr./min.

BMW 330d Touring: 170 kW (231 KM) przy 4 000 obr./min, 500 Nm w zakresie od 1 750 do 3 000 obr./min.