„Opel goes electric!” (w wolnym tłumaczeniu: Opel idzie w elektryki!). To hasło określające strategię, w ramach której do 2024 roku cała oferta marki składać się będzie z modeli zelektryfikowanych lub całkowicie elektrycznych. Pierwszym będzie właśnie Grandland X Hybrid4. Opel zacznie przyjmować zamówienia na to auto za kilka tygodni, a dostawy do klientów wystartują na początku przyszłego roku.
Opel Grandland X Hybrid4 – hybryda PHEV
Nowa wersja SUV-a wykorzystuje rozwiązania technologiczne typu PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) opracowane przez Grupę PSA i bazujące na benzynowym, turbodoładowanym silniku o pojemności 1,6 l i mocy 200 KM, dwóch motorach elektrycznych (po jednym przy każdej z osi) o mocy 109 KM i litowo-jonowych akumulatorach magazynujących energię 13,2 kWh. Jeden z motorów zintegrowany jest z ośmiobiegową skrzynią automatyczną, natomiast drugi wraz z inwerterem i mechanizmem różnicowy z osią tylną i zapewnia w ten sposób napęd na obydwie osie. Łączna moc układu wynosi 300 KM, a maksymalny moment obrotowy to 450 Nm! Benzyniak odpowiada za napęd przednich kół i działa głównie przy średnich i dużych prędkościach, natomiast w pozostałych sytuacjach koła napędzane będą przez silniki elektryczne.
Opel Grandland X Hybrid4 zaoferuje kierowcy możliwość wyboru jednego z czterech trybów pracy układu napędowego (elektryczny, hybrydowy, AWD, sportowy) i pozwoli w ten sposób na dopasowanie działania napędu do preferencji prowadzącego lub aktualnej sytuacji drogowej. Opel obiecuje, że w trybie elektrycznym auto będzie w stanie przejechać do 50 km (według WLTP), a ładowanie akumulatorów przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 7,4 kW ma trwać godzinę i 50 minut (pokładowa ładowarka ma moc 3,3 kW, opcjonalnie 6,6 kW).
Imponująco wyglądają osiągi flagowego SUV-a Opla. Do „setki” auto może przyspieszać w 6,4 s, a maksymalna prędkość to 218 km/h (133 km/h w trybie elektrycznym). Średnie zużycie paliwa to 2,2 l/100 km, a emisja CO2 – 49 g/km (dane wstępne),
Opel Grandland X Hybrid4 – sprytne rozwiązania
Użytkownicy Grandlandów X Hybrid4 będą mogli korzystać ze specjalnych rozwiązań dla samochodów elektrycznych dostarczanych przez Free2Move Services, markę Groupe PSA odpowiedzialną za mobilność. Oznacza to kartę ładowania z dostępem do ponad 85 tys. stanowisk ładowania w Europie i możliwość planowania podróży pod kątem optymalnego wykorzystania akumulatorów i dostępu do ładowarek przez system multimedialny Navi Pro. Dostępna będzie też nowa usługa telematyczna Opel Connect oraz Navigation Online z danymi o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, informacjami o kondycji auta w aplikacji czy możliwością automatycznego wezwania służb ratowniczych w razie wypadku.
Na ceny i szczegółowe specyfikację nowego Opla musimy jeszcze zaczekać.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo