- Opel Rocks-e ma akumulator o pojemności 5,5 kWh, maksymalny zasięg 75 km oraz prędkość maksymalną wynoszącą 45 km/h
- Nadwozie pojazdu o długości 2,4 m może pomieścić dwie osoby, a wnętrze jest na tyle duże żeby pojazdem mogli wygodnie podróżować pasażerowie o wzroście powyżej 1,90 m
- Do sprzedaży w Niemczech auto trafi jesienią tego roku, natomiast w innych krajach zacznie debiutować od 2022
Opel Rocks-e to kolejny elektryczny model, który proponuje marka wchodząca w skład koncernu Stellantis. Tym razem Opel kontynuuje elektryfikację gamy, proponując miejske auto, które jest znacznie mniejsze od Corsy-e.
Model Rocks-e ma dwuosobowe nadwozie o długości zaledwie 2,41 m i szerokości 1,39 m, a średnica zawracania wynosi zaledwie 7,2 m. Takie parametry sprawiają, że pojazd okazuje się idealny do miasta – zmieści się w niewielką lukę parkingową i łatwo manewruje się nim.
Ponadto duża powierzchnia szyb sprawia, że kierowca ma bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Dodatkowym atutem pojazdu jest instalowany seryjnie szklany dach.
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Mercedes Klasy C All-Terrain – kombi w terenowym wydaniu
- Hyundai Elantra N – sedan na sportowo
Na pokładzie auta znalazł się akumulator o pojemności 5,5 kWh, a zgromadzony w nim prąd wystarczy na pokonanie do 75 km z maksymalną prędkością 45 km/h. W pełni rozładowane baterie można uzupełnić w 100 proc. po około 3,5 godz.
Kabel do ładowania ma 3 m długości i został na stałe umieszczony w samochodzie. Podczas uzupełniania prądu trzeba go tylko wyciągnąć z drzwi pasażera. Ponadto Opel oferuje adapter niezbędny do korzystania z publicznej ładowarki.
Opel Rocks-e – nowoczesny wygląd i przestronne wnętrze
Nadwozie pojazdu wykorzystuje Opel Vizor, ma w pełni ledowe oświetlenie oraz identyczne drzwi z obu stron, ale uwaga! Podczas gdy te od strony pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, to te dla kierowcy ma ją zawiasy z tyłu i otwierane są pod prąd.
Wnętrze oferuje przestrzeń, w której wygodnie będą podróżowały nawet osoby o wzroście powyżej 1,90 m. Fotel kierowcy można regulować na długość, a pasażera ustawiono w taki sposób żeby była wystarczająca ilość miejsca na nogi.
Poza tym, pomimo niewielkich rozmiarów pojazdu od strony pasażera udało się wygospodarować wnękę, w której zmieści się bagaż o pojemności 63 l. Nie zabrakło również haczyka na torbę.
Opel Rocks-e – minimalistyczna deska rozdzielcza
Opel Rocks-e ma przejrzysty kokpit, na którym do minimum ograniczono liczbę podawanych informacji. Znajdziemy tu szybkościomierz, dane o wybranym trybie w skrzyni biegów, stan naładowania akumulatora oraz zasięg. Oprócz tego nie zabrakło uchwytu na smartfon, a więcej danych można uzyskać dzięki aplikacji myOpel.
Opel Rocks-e zadebiutuje na niemieckim rynku jesienią tego roku, a w kolejnych krajach ma być wprowadzany od 2022 r. Samochód będzie dostępny w trzech liniach wyposażenia: Opel Rocks-e, Opel Rocks-e Klub oraz Opel Rocks-e TeKno. Będzie go można zamawiać online lub u wybranych dilerów Opla.
Galeria zdjęć
Opel Rocks-e waży 471 kg, a zatem w Polsce mogą nim jeździć osoby, które mają prawo jazdy kategorii B. Prawo jazdy B1 pozwala na jazdę autami osobowymi o masie do 400 kg
Tył i przód pojazdu wygląda niemal identycznie
Boczne szyby można uchylić do góry
Pasażer ma dużo miejsca na nogi, a ponadto we wnęce znalazła się przestrzeń na bagaż o pojemności 63 l
Pojazd zadebiutuje jesienią w Niemczech, a na innych rynkach zacznie pojawiać się od 2022 roku
Drzwi pasażera otwierają się do przodu, a kierowcy pod prąd
Deska rozdzielcza ma minimalistyczną stylistykę
Opel Rocks-e wykorzystuje stylistykę Opel Vizor
Nadwozie ma długość 2,4 m, a średnica zawracania to zaledwie 7,2 m
Wnętrze jest na tyle przestronne, że nawet osoby o wzroście powyżej 1,90 m będą wygodnie podróżowały
Kabel do ładowania umieszczono na stałe w drzwiach pasażera
Akumulator o pojemności 5,5 kWh pozwala na pokonanie do 75 km, a szybkość maksymalna pojazdu to 45 km/h