W wyniku pracy stylistów, najmłodsze dziecko prestiżowej rodziny CL zyskało nową atrapę chłodnicy, zmodyfikowane zderzaki oraz sportowy wydech. Dodatkowo w odświeżonym Mercedesie przeprojektowaniu uległy także przednie i tylne światła.

Teraz oprócz nowych świateł przeciwmgłowych, które zostały wykonane w technologii LED, samochód wzbogacił się również o diodowe światła do jazdy dziennej, które w zgrabny sposób zostały wkomponowane w dolną krawędź głównych reflektory.

Powiew świeżości zauważalny jest także wewnątrz samochodu, jednak wprowadzone zmiany są bardzo skromne i ograniczają się tylko do zastosowania drewnianych elementów wykończenia tapicerki oraz kokpitu.

W przeciwieństwie do drobnych zmian stylistycznych na jakie zdecydował się producent, solidne modyfikacje zostały ukryte pod maską Klasy CL. Pierwszą z nowości jest 4,6-litrowy silnik BlueDirect, który dedykowany jest dla aut w wersji CL550 4Matic. 8-cylindrowa jednostka w konfiguracji V, generuje moc 429 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 700 Nm, co pozwala samochodowi spod znaku gwiazdy na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s.

Podrasowane egzemplarze z logo AMG (CL63AMG), zostały zaopatrzone w podwójnie doładowane silniki V8 o poj. 5,5 litra. Takie jednostki napędowe dysponują 537 KM mocy i 800 Nm momentu.

Pod maską Mercedesów z wersji CL600 znalazły się 5,5-litrowe motory twin-turbo V12. Jednostki o mocy 510 KM i 612 NM "momentu" pozwalają na rozpędzenie pojazdów do setki w zaledwie 4,5.

Ostatni z przygotowanych przez producenta silników, jaki oferowany jest z autami oznaczonymi jako CL65 AMG, to także jednostka V12. Potężny silnik jest w stanie wygenerować 621 KM oraz ogromną wartość momentu obrotowego rzędu 999 Nm.

Dodatkowo odświeżone Mercedesy zostały wyposażone w szereg systemów wspomagających kierowcę i dbających o jego komfortową tj. asystent pasa ruchu czy system aktywnej regulacji zawieszenia, który minimalizuje przechyły nadwozia podczas dynamicznej jazdy w zakrętach oraz podczas gwałtownego hamowania.