Zgodnie z oczekiwaniami, Seria 5 GT pozostała wierna wersji koncepcyjnej, pokazanej na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie, co sprawia, że jest to jeden z najdziwniejszych samochodów w historii koncernu z Bawarii.

Nowe BMW to swoiste połączenie elementów charakterystycznych dla vanów, SUV-ów, pojazdów coupe, kombi czy hatchbaków. Według producenta, jest to po prostu SAV (Aport Activity Vehicle). Seria 5 GT ma łączyć sportowe kształty z podwyższoną pozycją kierowcy i pasażerów, zapewniając funkcjonalność i dużą ilość miejsca wewnątrz.

Zarówno nadwozie, jak i wnętrze, zostały zaprojektowane pod wpływem inspiracji limuzyną Serii 7, jednak więcej w nich sportowego zacięcia, jak w koncepcyjnym modelu CS z 2008 roku. Charakterystyczne dla nowego BMW są drzwi pozbawione ram, dwuczęściowa klapa bagażnika, którą otwierać można w całości lub w części oraz przesuwne fotele, za pomocą których można zwiększyć przestrzeń bagażową lub ilość miejsca dla pasażerów tylnych siedzeń. Za dopłatą można będzie zamówić tylne kubełkowe fotele, w miejsce wygodnej kanapy.

Nadwozie Gran Turismo oparte zostało na platformie kolejnej generacji Serii 5. Jego długość wynosi 4 998 mm, szerokość to 1 901 mm, a wysokość równa jest 1 559 mm. Rozstaw osi mierzy zaś 3 070 mm.

Do napędu nowego modelu BMW posłużą dwie jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Wersje oznaczone symbolem 535i GT wyposażone będą w 6-cylindrowe rzędowe silniki biturbo o pojemności 3 litrów, generujące 306 KM mocy. Pozwoli to na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Drugi motor benzynowy to 4,4-litrowe V8 biturbo o mocy 408 KM, które rozpędzi model 550i GT do "setki" w zaledwie 5,5 sekundy. Jednostka diesla to 3-litrowe turbo o mocy 235 KM, z którym BMW 530d GT przyspieszy do 100 km/h w 6,9 sekundy.

Oficjalna prezentacja produkcyjnej Serii 5 Gran Turismo będzie miała miejsce w połowie września, a sprzedaż po obu stronach Atlantyku rozpocznie się w zimie 2009 roku.