Entuzjastom tej marki - Jeep Gladiator z pewnością kojarzy się z nazwą dużego pick-up'a z 1962 roku. Innymi elementami tego współczesnego wojownika, które łączą znany styl z funkcjonalnością są - siedmiodzielna krata chłodnicy, otwarta kabina, dołączany napęd 4x4 Commad Trac z blokadą mechanizmów różnicowych obu osi, wyciągarka z przodu oraz płyty osłonowe podwozia.

W kabinie po lewej stronie przewidziano miejsce na różne przedmioty, a zamykany schowek umieszczono za fotelem kierowcy. Przestrzeń ładunkową o szerokości 1220 mm można przedłużyć ze standardowych 1725 mm do 2026 po rozłożeniu wewnętrznej przegrody i nawet do 2723 mm - opuszczając tylną  klapę nadwozia.

Napęd Gladiatora stanowi nowoczesny i oszczędny 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra, rozwijający moc 163 KM i moment obrotowy 400 Nm. Moment ten przenoszony jest na wszystkie koła pojazdu poprzez 6-stopniową przekładnię manualną i tradycyjną skrzynkę rozdzielczą.

Zawieszenie przednie i tylne opiera się na kolumnach resorujących ze sprężynami śrubowymi oraz układach wielodrążkowych - pod kątem komfortu jazdy po nawierzchniach utwardzonych, lecz posiada odpowiednio duży skok, niezbędny do poruszania się w terenie. Z tyłu zastosowano podwójne sprężyny koncentryczne, które zapewniają ładowność na poziomie 700 kg. Prześwit poprzeczny wynosi 348 mm, kąt rampowy 23,2 stopnia, a kąty natarcia i zejścia - odpowiednio 47,6 i 38,0 stopni. Zarówno przodu jak i z tyłu zastosowano koła o rozmiarze 18 cali z ogumieniem o średnicy 34 cali (265/75R18).

Wnętrze Gladiatora ma także charakter czysto użytkowy. Fotele są wodoodporne, umożliwiając mycie kabiny strumieniem wody z węża ogrodowego. Wyposażenie Gladiatora obejmuje ponadto nieodzowne w pojeździe o tym przeznaczeniu - systemy nawigacji radiowej GPS oraz łączności komórkowej.