Citroen Nomo Combi: rodzinno - rekreacyjny

Citroen Nemo Combi to samochód rodzinno - rekreacyjny. Jego wymiary (długość 3,96 m, szerokość 1,72 m i wysokość 1,72 m lub 1,78 m z relingami) ułatwiają parkowanie i jazdę po zatłoczonych ulicach miasta. Jak zapewnia producent - mała średnica zawracania umożliwia łatwe wykonywanie manewrów w miejskiej dżungli.

Pod maską pracuje silnik wysokoprężny HDi o pojemności skokowej 1 398 cm3 rozwija moc 50 kW CEE (68 KM CEE lub 70 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4 000 obr/min. Nemo Combi jest oszczędny w eksploatacji, wykazując zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym i przyjazny dla środowiska nie przekraczając poziomu emisji CO2 wynoszącego 123 g/km.

Silnik benzynowy, oferowany w wielu innych modelach gamy, o pojemności 1360 cm3, rozwija moc 54 kW CEE (73,5 KM CEE lub 75 KM DIN) przy 5 200 obr/min. Maksymalny moment wynosi 118 Nm już przy prędkości obrotowej 2 600 obr/min, gwarantując dużą moc przy niskiej prędkości obrotowej.

Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym jest na poziomie 7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 165 g/km.

Światowa premiera nowego Citroëna C5

Nowy Citroen C5 ma odnowić gamę samochodów osobowych (od modelu C1 do modelu najwyższej klasy C6). C5 może zwrócić uwagę przede wszystkim swoim stylem. Elegancka trójbryłowa sylwetka jest niezwykle dystyngowana. Nowy C5 ma zaawansowane zawieszenie, zastosowane wcześniej w C6, a jednocześnie, po raz pierwszy w tym segmencie, posiada podwójną ofertę zawieszenia: zawieszenie Hydractive 3 Plus, gwarantujące wysoki poziom komfortu, oraz zawieszenie klasyczne.

Zostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2008 roku.

C.Cactus: nowa wizja ekologicznego samochodu

Citroen zawsze był znany z innowacyjnego podejścia do zagadnień motoryzacji. Na Salonie w Brukseli zaprezentuje samochód koncepcyjny o nazwie C-Cactus, stanowiący nową wizję samochodu ekologicznego. Koncept na wzór rodzaju rośliny, do którego nawiązuje jego nazwa, zużywa mało paliwa. Dzięki hybrydowemu układowi napędu HDi i małemu ciężarowi własnemu wynoszącemu 1 180 kg jego zużycie paliwa wynosi 2,9 l /100 km, a poziom emisji CO2  78 g/km.

C4 Hybride HDi: rozwiązanie umożliwiające znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2

Model demonstracyjny C4 Hybride HDi posiada hybrydowy układ napędowy w połączeniu z silnikiem HDi. C4 Hybride HDi zapewnia bardzo dobre parametry zużycia paliwa (3,4 l /100 km).

Zobacz najgorętsze premiery NAIAS Detroit 2008!