Oba modele pojawią się po spokrewnionym technicznie i już zmodernizowanym Citroenie C4 Picasso, który jest w sprzedaży. Wersja przedłużona C4 Picasso będzie miała także swoją premierę we Frankfurcie.
Crossover Peugeot 3008 debiutował wiosną 2009 roku, a MPV Peugeot 5008 o pół roku później. Zatem czas już na modernizację. Objęła ona przede wszystkim przednie części aut (atrapa wlotu powietrza chłodnicy i reflektory), które obecnie otrzymały design znany już z najnowszych modeli 208 czy 308.
Nowości zobaczymy także we wnętrzu obu modeli.Head-up display będzie obecnie kolorowy, środkowa konsola otrzyma nowe wykończenie, a wyposażenie wzbogacono o m.in. kamerę cofania. Oferta jednostek napędowych pozostanie bez zmian. Do wyboru będą silniki benzynowe 1.6 VTi o mocy 120 KM i 1.6 THP o mocy 156 KM oraz turbodiesle 1.6 e-HDi o mocy 114 KM i 2.0 HDI o mocy 150 KM (z automatem 163 KM). W modelu 3008 pozostanie także HYbrid4. Producent nie wyklucza poszerzenia oferty o jednostki, które debiutują w najnowszej generacji Peugeota 308.
Warto dodać, że dotychczas producent sprzedał 506 tys. egz. Peugeota 3008 i 237 tys. modelu 5008. Nadzieją na jeszcze lepszą sprzedaż może być duże zainteresowanie chińskiego rynku, gdzie Peugeot 3008 sprzedawany jest od początku 2013 r.