To najmocniejsze drogowe Ferrari jakie zostało do tej pory wyprodukowane. Nowa V12 to wysoce efektywna jednostka. Nowoczesna konstrukcja auta odznacza się aerodynamicznym kształtem oraz elektroniką sterującą systemami w sposób nieprzeszkadzający kierowcy w prowadzeniu samochodu.Tradycyjny dla Ferrari napęd transaxel został zrewolucjonizowany pod kątem uzyskania jak najlepszych parametrów. Rozstaw osi został skrócony, a silnik, deska rozdzielcza oraz fotele zamocowano "bliżej asfaltu". Tylne zawieszenie i skrzynie biegów zaprojektowano tak, by zmniejszyć tylną cześć nadwozia. W rezultacie opracowano zwarty, mały samochód z nisko położonym środkiem ciężkości i wyznaczający nowe standardy w zakresie aerodynamiki.F12 zbudowano na nowej platformie przestrzennej, jego karoseria to też nowa konstrukcja wykorzystująca 12 różnych stopów. Cześć z materiałów użyto w przemyśle motoryzacyjnym po raz pierwszy. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów sztywność nadwozia wzrosła o 20% przy jednoczesnym obniżeniu masy auta, które waży o 12 kg mniej od poprzedniego coupe V12. Masa Ferrari F12 berlinetta to 1525 kg, przy czym 54% przypada na tylną oś.V12 o pojemności 6262 cm3 ma cylindry rozwarte pod kątem 65 stopni. Silnik produkuje 740 KM, co daje 118 KM z litra pojemności. Maksymalny moment obrotowy to 690 Nm, 80% jego wartości jest dostępne już od 2500 obr./min. Silnik współpracuje z dwusprzęgłową, wąsko zestopniowaną przekładnią. Stosunek masy do mocy wynosi 2,1 kg/KM.Inżynierom udało się obniżyć zużycie paliwa o 30% i zmniejszyć emisję CO2 – tylko czy wypada o tym wspominać w przypadku takiego auta? Znacznie ważniejszym parametrem jest siła z jaką Ferrari dociskane jest do podłoża, wzrosła ona o 76% przy prędkości 200 km/h. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,299. W masce auta zainstalowano wlot powietrza, który kieruje je do dolnej części tunelu aerodynamicznego. Kolejną nowością jest system kierujący strugi powietrza na hamulce z otwieranymi i zamykanymi kanałami dolotowymi w zależności od ich temperatury.Same tarcze hamulcowe to konstrukcja ceramiczna najnowszej generacji CCM3. O odpowiednią amortyzację i brak przechyłów dba elektronicznie sterowany system zawieszenia SCM-E. Już tradycyjnie dla Ferrari F12 wyposażono w szereg systemów wspomagających kierowcę: E-Diff, ESP Premium, F1-Trac oraz zaawansowany ABS.Osiągi F12 nie pozostawiają wątpliwości przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 3,1 sekundy, a od 0 do 200 km/h 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna tego potwora to ponad 340 km/h. Nowa berlinetta pokonuje tor testowy Fiorano w czasie krótszym o 1,23 sekundy od dotychczas produkowanych modeli drogowych. Taki wynik udało się uzyskać między innymi dzięki szybkiemu i precyzyjnemu układowi kierowniczemu oraz znacznie większej prędkości uzyskiwanej na zakrętach.