Zmodyfikowany silnik 2,0 TDI CR DPF odróżnia się przede wszystkim dzięki systemowi wtrysku paliwa, ale nie jest to jedyna różnica. Jak powiedział nam Mihály Nemeth, jeden z konstruktorów Volkswagena, system pompo-wtryskiwaczy był w stanie dostarczyć paliwo do cylindrów pod dużym ciśnieniem, ale problemem było, że maksymalny poziom osiągany był tylko przez krótki czas. Atutem systemu common-rail jest dostarczanie paliwa pod relatywnie stałym ciśnieniem w dodatku z możliwością aż siedmiu wtrysków w przeciągu jednego cyklu pracy silnika. Dzięki temu konstruktorzy mają możliwość pracować nad procesem spalania, wpływać na hałas, wibracje i zużycie paliwa. Nowy silnik oznacza także cenną redukcję masy. W wypadku 2,0 TDI CR jest to aż dziesięć kilogramów. Działom rozwojowym najczęściej udaje się zaoszczędzić gramy, a nie kilogramy. Ze względu na bezpieczeństwo pieszych nowa technika jest także korzystniejsza. Na wysokość silnik jest mniejszy, tak więc między maską, a silnikiem pozostaje więcej przestrzeni na strefy zgniotu.

Nowy silnik będzie miał parametry starej jednostki 2,0 TDI PD, czyli 125 kW (170 KM) przy 4200 obr./min i 350 Nm przy 1750 obr./min. Użytkownicy zapewne docenią spokojniejszą pracę i szerszy zakres wykorzystywanych obrotów oraz bardziej płynny przyrost momentu obrotowego.

Dokładne dane dotyczące nowego silnika opublikowane zostaną za tydzień w Genewie.

Źródło: Škoda Auto