Modele RS, opracowywane przez quattro GmbH, stanowią dynamiczną czołówkę w ofercie Audi. RS5 kontynuuje tę tradycję, która rozpoczęła sie przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant będącym ucieleśnieniem koncepcji doskonałej dynamiki w samochodzie klasy średniej.
Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4.163 cm3 jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym wyczynowy samochód sportowy R8. Tak, jak prawie we wszystkich silnikach benzynowych Audi, wykorzystano w nim bezpośredni wtrysk paliwa - technologię FSI. Dzięki niej samochód wyścigowy Audi R8 zwyciężył cztery razy w legendarnym wyścigu na torze Le Mans. Układ Common Rail wytwarza ciśnienie do 120 barów.
Staranne zmodyfikowany podwójny układ dolotowy i wydechowy pozwalają silnikowi o długim skoku tłoka swobodnie „oddychać”; cztery regulowane wałki rozrządu i zmienna długość kolektora dolotowego pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu mieszanki. 4.2 FSI ma imponującą siłę ciągu i doskonale czuje się także przy wysokich prędkościach obrotowych, prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 331 kW (450 KM) mocy przy 8.250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4.000 do 6.000 obr./min.
Potężna moc, spontaniczna reakcja na polecenia kierowcy, łatwość wchodzenia na wysokie obroty, pełne brzmienie – silnik V8, produkowany ręcznie przez Audi, jest fascynującym połączeniem siły i emocji. Ważące 1.725 kilogramów coupé z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Na życzenie Audi ustawia ograniczenie prędkości na 280 km/h.
Dane techniczne Audi RS5 zostaną ujawnione podczas targów Genewa Motor Show 2010 - zapraszamy na relację.