Pod względem stylistycznym Lexus CT 200h stanowi rozwinięcie charakterystycznej dla Lexusa filozofii L-finesse, pełnej elegancji i dynamicznych akcentów. Pięciodrzwiowe nadwozie ma długość 4320 mm, szerokość 1765 mm i wysokość 1430 mm, a rozstaw osi sięga 2600 mm.

Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus

Wnętrze charakteryzuje się dużą przestronnością (jak na segment kompaktów) i zastosowaniem wysokiej jakości materiałów wykończeniowych. Bagażnik ma pojemność 345 l (700 po rozłożeniu tylnych siedzeń). Deskę rozdzielczą podzielono na dwie strefy: górną – Display Zone– z 8-calowym wyświetlaczem oraz dolną – Operation Zone – z drążkiem przekładni oraz przyciskami i wielofunkcyjnym pokrętłęm Remote Touch, sterującymi pokładową elektroniką. Zegary podświetlane są na niebiesko lub czerwono w trybie Sport.

Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus

Żródłem napędu CT 200h będzie hybrydowy układ znany z Toyoty Prius złożony z benzynowego silnika 1.8 VVTi, motoru elektrycznego, bezstopniowej skrzyni E-CTV oraz niklowo-wodorkowych baterii. Może on pracować w trybach: Econ, Normal lub Sport, a na samym zasilaniu elektrycznym ma zasięg 2 km przy prędkości maksymalnej 45 km/h.

Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Lexus CT 200h - Ładniejsze wcielenie Priusa, czyli pierwszy kompaktowy Lexus