Razem z firmą Rip Curl, której nazwa od roku 1969 jest symbolem surfingu, Citroën prezentuje jeszcze bardziej wyrazistą i ekspresyjną wersję modelu C4 Cactus, która eksponuje jego przygodowy charakter. W ten sposób francuski producent dostarcza fanom tego modelu samochód o dynamicznych osiągach i wyróżniającej się stylistyce. Dla wszystkich, którzy cenią sobie życie na luzie, wypoczynek i dobre samopoczucie.

To nastawienie w pełni pasuje do wizerunku firmy Rip Curl, założonej w Australii w miejscowości Torquay, o kilka godzin jazdy od legendarnego raju surferów – zatoki „Cactus Bay”.

Najważniejszą nowością w Citroënie C4 Cactus Rip Curl jest jego wzmocniona trakcja, powiązana znajmocniejszymi silnikami gamy C4 Cactus i współpracująca z manualną skrzynią biegów (wersje z silnikiem benzynowym PureTech 110 S&S lub z silnikiem Diesla BlueHDi 100). Citroën C4 Cactus Rip Curl jako jedyny posiada system Grip Control oraz specjalne opony Mud&Snow, pomagające poruszać się w wymagającym terenie (opony Goodyear 205/50 R17 89V – Vector 4Seasons).

Działanie systemu Grip Control polega na pomysłowym wzmacnianiu trakcji w trybie jazdy terenowej. Wykorzystuje on zaawansowaną technicznie funkcję zapobiegania uślizgom wzdłużnym napędzanych kół, zawartą w komputerze systemu ESP. Funkcja ta pozwala eliminować lub regulować uślizg przednich kół, a dodatkowo posiada różne tryby adaptacji napędu w zależności od nawierzchni. Pokrętło Grip Control umieszczone pośrodku tablicy rozdzielczej zapewnia dostęp do pięciu trybów jazdy:

– STANDARD - przeznaczony jest na normalne warunki drogowe, w których uślizg napędzanych kół występuje jedynie marginalnie. Umożliwia on również automatyczną adaptację systemu Grip Control do aktualnego stanu nawierzchni.

– PIASEK - w tym trybie możesz wykorzystywać równoczesny uślizg wzdłużny obydwu przednich kół, by skutecznie poruszać się na grząskiej nawierzchni i ograniczać ryzyko ugrzęźnięcia. Tryb ten działa do prędkości 120 km/h, po osiągnięciu której system automatycznie wraca do trybu „Standard”.

– OFF-ROAD - tryb ten imituje działanie mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, dzięki czemu umożliwia ruszenie w trudnych warunkach nawierzchni poprzez skierowanie maksymalnej ilości siły napędowej na to z kół, które ma w danej chwili większą przyczepność. Tryb działa do prędkości 80 km/h, po której osiągnięciu system automatycznie wraca do trybu „Standard”.

– ŚNIEG - tryb ten natychmiast dostosowuje do aktualnego stanu przyczepności stopień uślizgu wzdłużnego każdego z napędzanych kół, dzięki czemu pozwala spokojnie i bezpiecznie pokonywać zaśnieżone drogi. Natychmiast po osiągnięciu prędkości 50 km/h system wraca do trybu „Standard”.

– ESP OFF - służy do wyłączenia systemu ESP (wyłączenie działa tylko do prędkości 50 km/h).

Zwiększona trakcja Citroëna C4 Cactus Rip Curl gwarantuje kierowcy oraz pasażerom jedyne w swoim rodzaju doznania prowadzenia i jazdy, bez względu na porę roku i cel podróży. Zdecydowanie wyróżnia się spośród innych samochodów dzięki modnemu stylowi niedużego i zwartego nadwozia SUV.

Citroën C4 Cactus Rip Curl posiada także aluminiowe płyty ochronne podwozia z przodu i z tyłu, które podkreślają jego wizerunek „podróżnika-poszukiwacza przygód”. Funkcjonalne i modne osłony Airbumps chronią karoserię i dodatkowo wizualnie wzmacniają model. Airbumps standardowo występują w kolorze czarnym, ale w ramach opcji można otrzymać je także w innych kolorach (Dune, Chocolate oraz Grey), by nabywca mógł poczuć, że naprawdę dopasował samochód do swoich upodobań. W chwili premiery rynkowej Citroën C4 Cactus Rip Curl oferowany będzie w pięciu kolorach nadwozia: brązowy Olive, czarny Obsidian, czerwny Aden, szary Aluminium i Mother-of-Pearl White. Do końca roku Citroën zamierza zaoferować jeszcze jeden, jedyny w swoim rodzaju wzór kolorystyczny: niebieski Baltic, by jeszcze silniej podkreślić linie Citroëna C4 Cactus Rip Curl.

Wnętrze Citroëna C4 Cactus Rip Curl wykończone jest detalami w dynamicznym, dodającym energii kolorze Pulp Orange. Oferowane w tym kolorze pasy bezpieczeństwa ciekawie kontrastują z obiciami siedzeń – standardowo dostępnymi w tkaninie o szarym odcieniu Mica Grey, a opcjonalnie występujące w zestawieniu dwóch materiałów: skóry i tkaniny (Mixed Leather Back/ Black Fabric). Te same kolory powtarzają się w innych miejscach kabiny, w tym także na podłodze. Dywaniki ochronne wykończone są szwami w kolorze Pulp Orange oraz naszywką z logo producenta sprzętu surfingowego. Kontynuacją tematu kontrastów barwnych w kabinie jest zestawienie kokpitu w kolorze Stone Grey z oprawami głośników w kolorze Pulp Orange. Deska rozdzielcza po stronie kierowcy jest uporządkowana i czytelna. Większość funkcji zgrupowanych zostało na tablecie z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali. Pokrywa schowka TOP BOX przed miejscem pasażera wykończona została w stylu dawnych kufrów podróżnych z paskami i okuciami.

Wyposażenie edycji specjalnej C4 Cactus Rip Curl oparto na trzecim, najwyższym poziomie wykończenia modelu Citroën C4 Cactus Shine. Nowa edycja posiada taki sam zestaw wyposażenia standardowego, a ponadto (zależnie od danego rynku) wzbogacona jest o szereg rozwiązań technicznych, takich jak radar parkowania tyłem, automatyczną klimatyzację, automatykę świateł i wycieraczek, system nawigacji, system audio MP3 z 6 głośnikami, tempomat/ ogranicznik prędkości, mocno przyciemniane szyby i inne. Aby zachować bliskość natury i zapewnić dobre doświetlenie wnętrza podczas każdej wycieczki, Citroën C4 Cactus Rip Curl wyposażony jest standardowo (zależnie od danego rynku) w panoramiczny szklany dach o wysokim stopniu izolacji termicznej, zdolny skutecznie chronić przed efektem nagrzewania.

Sprzedaż Citroëna C4 Cactus Rip Curl rozpocznie się w pierwszej połowie 2016 roku.