Citroën Spacetourer wraz z bliźniaczym Peugeotem Traveller i Toyotą Proace, zaprezentowany został już pod koniec minionego roku, ale dopiero teraz producent ujawnia pierwsze oficjalne informacje techniczne, a także może się pochwalić pięcioma gwiazdkami w testach zderzeniowych EuroNCAP.
Design nadwozia nawiązuje do najnowszych modeli marki Citroën, w którym charakterystycznym elementem są wysoko umieszczone przednie reflektory z diodami LED do jazdy dziennej. Nabywcy mają do wyboru dziewięć barw nadwozia: Czerną Onyx, niebieską Imperial, brązową Rich Oak, szarą Platinium, szara Aluminium, pomarańczową Tourmaline, niebieską Lagoon, piaskową Sable i białą Banquise.
Nowy model powstał na modularnej platformie EMP2, na której powstały modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Z nich też wykorzystano przednią część nadwozia, a pozostała część platformy została przygotowana specjalnie do nowego modelu.
Citroën Spacetourer dostępny będzie w dwóch rozstawach osi. Pierwsza – 237 cm jest przeznaczona dla nadwozia XS o długości 460 cm, a druga – 392 cm dla nadwozia M i XL, które maja odpowiednio długość 495 cm i 530 cm.
W trzech rzędach siedzeń może podróżować 9 dorosłych osób. Łatwe wsiadanie umożliwiają przesuwne drzwi o szerokości 92 cm.
Imponujące jest także przestrzeń bagażowa. Wersja XS oferuje 1978 l, M – 2381 l, a XS aż 2932 litry. Dotyczy to wersji pięciomiejscowej, a więc bez tylnego rzędu siedzeń.
Nowy Citroën Spacetourer oferowany będzie w czterech opcjach wyposażenia. Wersje Feel i Sine będą dostępne we wszystkich trzech długościach nadwozia z wnętrzem dla pięciu, siedmiu lub ośmiu osób. Mają one składane i przesuwane fotele. Bardziej luksusowe są wersje Businnes i Bussines Lounge, które z powodzeniem mogą służyć jako mobilne biuro ze skórzanymi fotelami.
Gama jednostek napędowych obejmuje czterocylindrowe silniki BlueHDI o pojemności skokowej 1.6 l i 2.0 l, współpracujące z sześciobiegową przekładnia manualną lub sześciostopniową przekładnią zrobotyzowaną.