Kia Niro ma 4335 mm długości i wypełnia lukę między większym Sportage a mniejszym cee'dem.
Kia Niro od początku projektowany był jako auto hybrydowe – zajmowały się tym biura w Kalifornii (USA) i w Korei.
Do napędu hybrydowego crossovera Kii służy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM oraz motor elektryczny o mocy 32 kW (44 KM). Całkowita moc zespołu hybrydowego wynosi 141 KM.
Konstruktorom układu napędowego udało się ograniczyć emisję dwutlenku węgla do 89 g/km.
Napęd przekazywany jest na koła przednie za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni z dwoma sprzęgłami oznaczanej przez Kię 6DCT.
Kia Niro została wyposażona w akumulator litowo-jonowy o wadze zaledwie 33 kg.
Kia zapewnia, że nowy Crossover jest autem o obszernym wnętrzu. Rozstaw osi Niro wynosi 2700 mm, a szerokość 1800 mm. Dzięki temu w kabinie udało się zaprojektować dużo miejsca dla piątki pasażerów – zarówno na nogi, jak i na wysokości ramion oraz nad głowami kierowcy i pasażerów.
Kia, przygotowując hybrydowego crossovera Niro, przeprowadziła analizę rynku, z której wynika, że do roku 2020 popyt na auta hybrydowe zwiększy się w Europie do 700 tys. rocznie.
Kia ma także w planach zmniejszenie zużycia paliwa w swoich modelach o 25 proc. do 2020 roku. Bez aut hybrydowych byłoby to niemożliwe.
Kia Niro w salonach Kii pojawi się w lipcu 2016 roku. Auto, podobnie jak inne modele koreańskiego producenta, oferowane będzie z 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 tys. km).