VW BUDD-e to elektryczne auto przyszłości. Nie jest przeróbką auta z napędem spalinowym na pojazd elektryczny, tylko od początku projektowany był do napędu elektrycznego i najnowszych rozwiązań związanych z obsługą.
VW BUDD-e zbudowano na specjalnie opracowanej modułowej platformie dla przyszłych pojazdów elektrycznych. Zastosowano w nim niewielkie silniki elektryczne oraz płaską baterię elektryczną litowo-jonową umieszczoną pod podłogą.
Dwa silniki elektryczne napędzają koła przedniej i tylnej osi. Silnik z przodu ma moc 136 KM i duży moment obrotowy – 200 Nm. Silnik umieszczony z tyłu ma moc 170 KM i rozwija 290 Nm. Łączna moc układu napędowego ma moc 306 KM.
VW BUDD-e ma napęd na 4 koła, osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. Zasięg po jednym naładowaniu baterii wynosi 533 km. Ładowanie baterii do 80 proc. jej pojemności trwa zaledwie 30 min .
VW BUDD-e ma 4597 mm długości, 1940 mm szerokości i 1835 mm wysokości. Rozstaw osi jest duży – 3151 mm. Auto ma pudełkowaty kształt – dzięki temu oraz z powodu elektrycznego napędu umieszczonego przy osiach wnętrze jest bardzo obszerne i łatwe do aranżacji.
VW BUDD-e nie ma tradycyjnej deski rozdzielczej ani przycisków do sterowania różnymi funkcjami. Zamiast deski z przodu umieszczone są ekrany, które mogą działać jako jeden wielki wyświetlacz, lub jako kilka oddzielnych ekranów.
Sterowanie funkcjami odbywa się albo dotykowo na ekranach, albo głosowo. Można też sterować gestami rąk.
W VW BUDD-e nie ma podziału na ekran komputera ze wskaźnikami i ekran na panelu środkowym, np. do nawigacji czy obsługi radia. Wszystkie te funkcje spełnia elektroniczny panel zajmujący prawie całą szerokość auta.
Oczywiście w aucie jest stały dostęp do internetu, a tym samym kierowca i pasażerowie będą mogli nie tylko wybierać odpowiednią muzykę, filmy czy informacje dotyczące aktualnych wydarzeń, lecz także sterować zdalnie urządzeniami w domu (oświetlenie, klimatyzacja itp).
Prawdopodobnie w kolejnej wersji VW BUDD-e będzie także autem autonomicznym, czyli takim, które może poruszać się automatycznie, bez udziału kierowcy.