Auto Świat Wiadomości Targi Samochodowe Honda Civic: Ufo wersja 3.0

Kiedy 10 lat temu do sprzedaży trafił Civic ósmej generacji, wzbudził sensację nietypową stylistyką. Jedni chwalili wygląd nadwozia i kokpitu, a przeciwnicy zżymali się, że to już nie samochód, lecz coś na kształt statku kosmicznego z serialu „Star Trek”. Jedno Hondzie udało się na pewno – obok tego auta nie można było przejść obojętnie.

Z czasem klienci zaakceptowali nietypowy design i zaczęli zwracać uwagę na inne cechy Civica. W przypadku 5-drzwiowej wersji doceniono praktyczność – przede wszystkim pojemny bagażnik. Z kolei fani sportowej jazdy zainteresowali się 3-drzwiowym nadwoziem – głównie w odmianie Type R.

Po zmianie generacji nie było już szoku związanego z nietypową stylistyką. Dziewiątą odsłonę Civica nadal ceniono za praktyczne walory (szczególnie w przypadku kombi) oraz sportowe prowadzenie.

Skoro do tej pory się udawało, to dlaczego nie spróbować jeszcze raz? Koncept przedstawiony na salonie w Genewie pokazuje, że w dalszym ciągu będziemy mieli do czynienia z oryginalnie wyglądającym kompaktem.

W stosunku do poprzednika Civic X ma być dłuższy o 130 mm, szerszy o 30 mm, a jednocześnie niższy o 20 mm. Takie proporcje w połączeniu z efektownymi spoilerami z przodu i z tyłu oraz centralnie umieszczonym układem wydechowym z dwoma końcówkami sugerują, że producent położy duży akcent na sportowy charakter auta.

Honda obiecuje, że nie przeszkodzi on w uzyskaniu praktycznego pojazdu. Tym samym nowy Civic zapewni dużą ilość miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń, a kufer pomieści nawet spore urlopowe bagaże.

W samochodzie pojawią się ledowe światła, przy czym oświetlenie do dziennej jazdy zostanie zintegrowane z głównymi reflektorami. Z tyłu charakterystycznym elementem będą lampy przypominające kształtem literę C.

Na pokładzie nowego Civica z pewnością pojawi się wiele systemów wspomagających kierowcę podczas jazdy, ponadto obsługa częściowo będzie możliwa za pomocą dotykowego ekranu i nie zabraknie opcji współpracy z systemami Apple CarPlay oraz Android Auto.

Do napędu 5-drzwiowego Civica przewidziano dwa nowe silniki benzynowe o pojemności 1,0 oraz 1,5 litra. Obie jednostki to doładowane konstrukcje, w których wykorzystano system zmiennych faz rozrządu. Oprócz tego do wyboru będzie znany z obecnej generacji, ale zmodernizowany diesel 1.6 i-DTEC. Dzięki zastosowaniu lekkiego wału korbowego oraz za sprawą wykorzystania w pełni aluminiowego bloku cylindrów udało się obniżyć masę wysokoprężnego silnika. W tej postaci samochód będzie oferowany wyłącznie na europejskich rynkach.

Civic dziesiątej generacji będzie produkowany w fabryce Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii. Samochody, które powstaną w tym miejscu, mają być przeznaczone do sprzedaży nie tylko w europejskich krajach, lecz także na globalnych rynkach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Honda Civic X powinna trafić do sprzedaży w Europie na początku 2017 roku.

Honda Civic - nadal będzie oryginalnie

To oczywiście nie przeszkadza, tym bardziej że auto ma być jednocześnie praktycznym kompaktem. Mamy nadzieję, że nadal będziemy mogli się cieszyć typową dla Hondy sportową charakterystyką prowadzenia.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków