Zbudowany został na bazie cywilnego modelu GT, ale odróżnia się od niego ogromnym spoilerem-skrzydłem z tyłu, spoilerami przednim i bocznymi, dyfuzorem, poszerzonymi nadkolami.
GT3 zbudowany został na sztywnej, lekkiej, aluminiowej ramie przestrzennej. Samochód, jak każdy wyścigowy bolid, ma klatkę bezpieczeństwa wykonaną z wysokowytrzymałej stali.
Kierowcę chroni dodatkowo konstrukcja fotela z włókien węglowych zintegrowana z klatką bezpieczeństwa.
Aby uczynić GT3 lżejszym, karoseria ma elementy wykonane z lekkich, ale wytrzymałych włókien węglowych: pokrywę silnika, drzwi, przedni i tylny spoiler, progi, tylny dyfuzor, klapę bagażnika oraz tylne skrzydło aerodynamiczne.
Pod maską pracuje zmodyfikowana 8-cylindrowa, wolnossąca (bez doładowania) jednostka AMG o pojemności 6,2 litra. Taki sam silnik wykorzystywano w modelu SLS AMG GT3.
Moc? Według przepisów FIA samochody GT3 mogą mieć silniki o mocach między 500 a 600 KM. Moc może być programowana przed każdym wyścigiem w zależności od toru, kierowcy i warunków.
Samochody GT3 przeznaczone są do wyścigów torowych. Rocznie na całym świecie odbywa się kilkadziesiąt tego typu imprez. Mogą w nich startować prywatne zespoły i indywidualni kierowcy, których stać na samochód GT3 i udział w wyścigu.