Mercedes ML pojawił się na drogach w 1997 roku i szybko zdobył uznanie kierowców – głównie za sprawą luksusowego wyposażenia i dobrych zdolności jazdy w terenie. Do dziś ML-a kupiło 1,6 miliona osób.

Najnowsza wersja – pod zmienioną nazwą GLA – ma unowocześnione, multimedialne wnętrze, bardziej oszczędne silniki i – po raz pierwszy – występuje także w odmianie hybrydowej.

Hybrydowy SUV GLE 500 ma dwa silniki: benzynowy V6 o mocy 333 KM oraz elektryczny o mocy 116 KM. Łączna moc obu napędów wynosi 325 KM (maksymalna moc systemowa hybrydy nie jest sumą mocy obu silników).

Hybrydowy GLE ma skrzynię automatyczną, 7-stopniową, można nim podróżować tylko w trybie elektrycznym z prędkością do 130 km/h, szybkie ładowanie akumulatorów zajmuje 2 godziny.

Amatorów mocnych silników, mniej czułych na zagadnienia ekologiczne powinien zadowolić silnik V8 biturbo o mocy 435 KM. Rozwija on bardzo duży moment obrotowy 700 Nm, co powoduje, że silnik jest bardzo mocny i elastyczny – przydaje się to np. podczas ciągnięcia dużej przyczepy, podczas jazdy w górach, czy też podczas poruszania się w bardzo trudnym terenie.

Drugi silnik benzynowy dostępny w Mercedesie GLE to 3-litrowa jednostka V6 biturbo o mocy 333 KM.

Dla oszczędnych przygotowano dwa silniki Diesla: 250 d/204 KM oraz 350 d/258 KM. Wersje GLE z dieslami wyposażane sąw 9-biegowe skrzynie automatyczne.

I wreszcie coś dla amatorów szybkiej jazdy: dwie wersje przygotowane przez dział AMG Mercedesa: GLE 63 4MATIC – z silnikiem 5,5 litra biturbo o mocy 557 KM oraz GLE 63 S 4MATIC z tym samym silnikiem, ale „podkręconym" do 585 KM.

Mercedes GLE wyposażany jest w system dynamicznej kontroli prowadzenia oferujący 6 trybów jazdy – 4 na szosie i 2 w terenie (Offroad i Offroad+). Jako opcja oferowane jest także zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC. Prześwit zwiększony jest wtedy do 285 mm. Głębokość brodzenia nowego GLE wynosi aż 600 mm!

Mercedes GLE we wszystkich wersjach i odmianach (poza podstawową 250 d) wsyposażany jest w stały napęd na obie osie 4MATIC. Rozdział momentu obrotowego na oś przednią i tylną wynosi 50:50.

W najwyższych wersjach AMG rozdział wynosi 40:60 – co poprawia prowadzenie auta podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Zmiany zewnętrzne wprowadzone w następcy ML-a nie są rewolucyjne. We wnętrzu wprowadzono m.in. ekran do obsługi funkcji multimedialnych.

Mercedes GLE produkowany jest w zakładach Mercedesa w USA. Na rynku polskim auto pojawi się jesienią 2015 roku. Cena? Na razie nieznana.