Po wprowadzeniu do sprzedaży seryjnego samochodu ze 100-procentowym napędem elektrycznym (i-MiEV) oraz stworzeniu elektrycznego, lekkiego pojazdu użytkowego MINICAB-MiEV (debiut w grudniu), Mitsubishi rozpoczęło pracę nad kolejnym ekologicznym modelem, tym razem kompaktowym SUV-em.
Pojazd PX-MiEV II Concept posiada hybrydowy układ napędowy typu plug-in. System składa się dwóch silników elektrycznych (każdy o mocy 60 kW), znanych z modelu i-MiEV, oraz niewielkiej jednostki spalinowej. Deklarowany, maksymalny zasięg samochodu to ponad 800 km. Wyłącznie na napędzie elektrycznym można pokonać dystans ok. 50 km. Producent podaje, że w sprzyjających warunkach samochód zużywa tylko 1,6 l paliwa na 100 km.
Kierujący może wybrać tryb Battery Drive, jeśli pojazd ma się poruszać cicho i bezemisyjnie (dostępność trybu uzależniona od poziomu naładowania akumulatorów). Podczas jazdy istnieje także możliwość włączenia trybu Battery Charge, który kontroluje pobór energii z akumulatorów i wykorzystuje silnik spalinowy, jako generator by je doładowywać.
Zainstalowane w pojeździe gniazdo umożliwia podłączenie i zasilanie z akumulatorów samochodu urządzeń zewnętrznych, np. na kempingu lub podczas wypraw za miasto. Pojazd może zatem również służyć za zastępcze źródło energii. Co więcej, gniazdo do szybkiego ładowania jest kompatybilne z interfejsem V2H (ang. vehicle-to-home).
Mitsubishi Concept PX-MiEV II wyróżnia się również niezwykłą konstrukcją układu przeniesienia napędu, który obejmuje nowy dwusilnikowy napęd na cztery koła z układem kontroli trakcji S-AWC, który oparto konstrukcyjnie na rozwiązaniu znanymz modelu Lancer Evolution X.Poza lepszą charakterystyką prowadzenia, dzięki zastosowaniu silników elektrycznych pojazd gwarantuje stały, wysoki moment obrotowy w każdych warunkach i przy każdej prędkości. Oznacza to osiągi porównywalne z konwencjonalnie napędzanym autem wyposażonym w trzylitrową jednostkę V6.
Druga nowość Mitsubishi to już produkcyjna wersja. Mirage będzie samochodem globalnym. Pierwszym rynkiem zbytu będzie Tajlandia, gdzie auto pojawi się w marcu 2012 roku. Na rynkach wschodzących klienci mają docenić przystępną cenę i niskie zużycie paliwa. Średnie spalanie na 100 km ma wynosić nieco ponad 3 litry. Cel ten osiągnięto dzięki kompleksowemu obniżeniu masy własnej pojazdu, aerodynamicznemu nadwoziu, modyfikacjom trzycylindrowej jednostki napędowej 1.0 z systemem Auto Stop & Go oraz zastosowaniu opon o obniżonym oporze toczenia. Napęd na przednie koła przekazuje skrzynia CVT. Producent twierdzi, że na pokładzie hatchbacka wygodnie może podróżować pięć osób.
Dni prasowe targów w Tokio rozpoczynają się 30 listopada. Salon otwarty będzie dla szerokiej publiczności od 3 do 11 grudnia.