Nowy kompakt premium jest dłuższy, szerszy, ale niższy od poprzednika. Auto mierzy 4359 mm długości, 1786 mm szerokości i 1577 mm wysokości. Z opcjonalnym pakietem ECO Klasa B osiąga współczynnik oporu powietrza Cx=0,24. Dzięki niższemu środkowi ciężkości pojazd ma się lepiej prowadzić. Ma to zapewniać także czterowahaczowe tylne zawieszenie i udoskonalony system ESP. Na życzenie Klasę B będzie można wyposażyć w zawieszenie sportowe o zmniejszonym o 20 mm prześwicie, usztywnionymi amortyzatorami z selektywną kontrolą tłumienia.

Dużo nowości czeka nas jeśli chodzi o układ napędowy. W gamie kompaktowego Mercedesa zadebiutują montowane poprzecznie turbodoładowane silniki benzynowe i wysokoprężne, a także dwusprzęgłowa skrzynia biegów 7G-DCT i nowa przekładnia manualna o sześciu przełożeniach. W standardzie wszystkie wersje będą wyposażone w system Eco start/stop.

W początkowym okresie Mercedes Klasy B drugiej generacji będzie dostępny z jednym motorem benzynowym 1.6, oferowanym w dwóch poziomach mocy: 122 KM (B180) i 156 KM (B200). Obie wersje generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest już dostępny przy 1250 obr./min. Dla zwolenników Diesli przygotowano jednostkę 1.8 CDI, która będzie występować również w dwóch wersjach: 109 KM (B180) i 136 KM (B200).

Nowa Klasa B ma wyróżniać sięteż ponadprzeciętnym wyposażeniem. Jako pierwszy samochód kompaktowy będzie posiadać standardowo radarowy system ostrzegania przed kolizją z układem Brake Assist. W opcji znajdą się ponadto wszystkie systemy oferowane w większych Mercedesach.

Obecna Klasa B, produkowana od 2005 roku w niemieckim Rastatt, znalazła już ponad 700 tys. nabywców. Nowe samochody kompaktowe Mercedesa będą powstawać właśnie w Rastatt i na Węgrzech. Tak też będzie z drugą generacją Klasy B. Ma to pozwolić na optymalizację produkcji i efektywne wykorzystanie obu zakładów.

Nowy Mercedes Klasy B zadebiutuje na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Do sprzedaży w Europie auto trafi w listopadzie.