Z zewnątrz zmiany dostrzeże tylko miłośnik szwedzkiej marki. Auto otrzymało inny przedni zderzak ze standardowo wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, przeprojektowany grill oraz nowe reflektory. Z tyłu nie będzie już napisu „SAAB”, a wersja sedan otrzyma spojler. Poza tym wprowadzono do oferty nowe wzory felg aluminiowych w rozmiarze 17 i 18 cali. Minimalnie odświeżono również wnętrze, które zyskało metaliczne wstawki ozdobne.

Do napędu poliftingowego Saaba 9-3 użyto zmodyfikowanych silników. Moc benzyniaków zwiększono o 10 KM, teraz motor 2.0 Turbo występuje w wariantach: 163 i 220 KM. Zwiększył się także maksymalny moment obrotowy, który wynosi odpowiednio 320 i 350 Nm (wcześniej 240 i 300 Nm). Ponadto spalanie ma być o 4 proc. niższe.

Nic nie zmieniło się w stosunku do turbodiesla 1.9 TTiD, który występuje w trzech poziomach mocy: 130, 160 i 180 KM. Tak jak do tej pory, we wszystkich wersjach silnikowych możemy wybrać napęd na obie osie XWD.

Zmiany na nowy rok modelowy dotyczą całej gamy Saaba 9-3, a więc: sedana, kombi i kabrioletu.