Koncept poznaliśmy już w marcu podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Nie zapomniano wówczas o legendarnym poprzedniku 205 GTi.
Pierwsza wersja różniła się od seryjnej elementami nadwozia i wnetrza. Rozstaw przenich kół został poszerzony o 10 mm, a z tyłu o 20 mm. Standardem będą 17-calowe koła z oponami o rozmiarze 205/45 ZR17. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 302 mm, a tylne 249 mm.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.6 l THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, współpracującym z sześciostopniową manualną przekładnią, który znamy z modelu RCZ. Pojazd o masie własnej 1160 kg od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7 sekund.
Oficjalnie premiera światowa seryjnego modelu Peugeot 208 GTi odbedzie się podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, a sprzedaż rozpocznie się na początku 2013 roku. Według nieoficjalnych informacji auto ma kosztować w wersji podstawowej 21 tys. funtów brytyjskich.
Galeria zdjęć
Taki jest seryjny Peugeot 208 GTi
Taki jest seryjny Peugeot 208 GTi
Taki jest seryjny Peugeot 208 GTi
Taki jest seryjny Peugeot 208 GTi
Taki jest seryjny Peugeot 208 GTi