Pierwsza wersja wyróżnia się specjalnym, perłowym lakierem Oryx White oraz 19-calowymi obręczami aluminiowymi Talladega. Czarne wnętrze rozweselają białe wstawki na boczkach drzwi oraz biało-czarne skórzane pokryciach foteli z gamy Exclusive (przód). Druga odmiana została polakierowana specjalnym lakierem Carbon Steel Grey. Tutaj wnętrze wyróżnia się z kolei czerwonymi akcentami.

Następne interpretacje najmocniejszego kompaktu VW mają jeszcze bardziej kojarzyć się ze sportem. Pierwsza odmiana z zewnątrz wyróżnia się lakierem nadwozia Space Grey, obudowami lusterek z karbonu oraz 19-calowymi, polerowanymi alufelgami Talladega, spod których w oczy rzucają się pomarańczowe zaciski hamulców. W środku zamontowano kubełkowe fotele. Wszechobecna czerń kontrastuje z pomarańczowymi detalami. W kabinie nie brakuje również karbonu, który znalazł się na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i na listwach ozdobnych na progach i drzwiach samochodu. Natomiast panele otwierania drzwi, sterowania lusterkami i szybami oraz wokół dźwigni zmiany biegów pomalowano czernią na wysoki połysk.

Ostatnia, czwarta odsłona Golfa R jest polakierowana lakierem Aplomb Blue i wyposażona w alufelgi Glendale o rozmiarze 19 cali. Tutaj również lusterka i elementy wnętrza wykończone są włóknem węglowym, a skórzana tapicerka posiada tym razem niebieskie akcenty.

Volkswagen nie podał na razie żadnych informacji nt możliwości wprowadzenia nowych odmian R-ki do swojej oferty.